چهارمین جشنواره سراسری مجسمه‌های شنی دیروز با حضور 25 تن از هنرمندان کشور در ساحل بابلسر آغاز شد. به گزارش مهر، این جشنواره با هدف توجه مردم به حفظ محیط زیست، تقویت باورهای فرهنگی و قومی، تعمیم نگاه هنری و جستجوگرانه به مسائل دریا و معرفی استعدادهای خلاق هنرمندان برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۱۹۵۶۴۷
تلاش برای آشنایی مردم و هنرمندان با عوامل طبیعی، ارج نهادن به نعمت‌های خداوند، تقویت نگاه زیباشناسانه مردم به طبیعت، نشان دادن اسطوره‌های اسلامی و جذب گردشگران از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

خلیل سماعی دبیر این جشنواره ظهر دیروز در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: این جشنواره در دو بخش آزاد و دفاع مقدس برگزار شده است.

وی افزود: حدود 500 اثر از 171 هنرمند از 24 استان کشوربه دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده است که از این میان 25 اثر از 25 هنرمند به این رخداد راه یافت.

به گفته وی آثار ارسالی در هریک از دو بخش توسط 5 داور ارزیابی شده و به هریک از منتخبان اول تا سوم جوایز و لوح تقدیر تعلق می‌گیرد.

در اولین سال برگزاری این جشنواره 75 طرح از 8 استان کشور مشارکت داشتند. این درحالی است که در دومین و سومین دوره به ترتیب 275 اثر از 23 و 415 طرح از 29 استان به هیات برگزارکننده ارائه شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها