معاونان 2 استانداری خراسان رضوی و قزاقستان جنوبی بر گسترش زمینه همکاری مشترک بین 2 استان تاکید کردند. در دیدار معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی با معاون استانداری قزاقستان جنوبی، طرفین با اشاره به علاقه‌مندی هر 2 کشور برای برقراری ارتباط، زمینه همکاری مشترک بین 2 استان را مساعد ارزیابی کردند.
کد خبر: ۱۹۳۲۹۹

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این جلسه محمدمهدی مروج‌الشریعه، معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی گفت: زمینه‌های همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان و بویژه خراسان رضوی و قزاقستان جنوبی فراهم است.

وی با اشاره به نشست‌های متعدد بین 2 استان خراسان رضوی و قزاقستان جنوبی برای استفاده از استعدادهای موجود افزود: طی بازدیدهای به عمل آمده از قزاقستان جنوبی، پتانسیل‌های بالایی برای همکاری مشاهده شد.

مروج‌الشریعه تولید در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی، تجارت و صادرات و واردات را از جمله فصول مشترک همکاری بین 2 استان خواند و گفت: برقراری پروازهای مستقیم مشهد ــ چینکنت گامی موثر در گسترش روابط توریستی است که خواست مردم، تجار و مقامات دو کشور است.

معاون استانداری خراسان رضوی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، مسائل مالی و بانکی، بخش انفورماتیک در 2 قسمت سخت‌افزار و نرم‌افزار، بخش حمل‌ونقل ریلی، خدمات فنی و مهندسی و فعالیت‌های علمی و دانشگاهی را از دیگر زمینه‌های قابل بررسی برای برقراری تعامل مشترک عنوان کرد.

در این دیدار معاون استانداری قزاقستان جنوبی با اشاره به بازدیدهای خود و هیات همراه از واحدهای صنعتی و تجاری مشهد، توان صنعتی خراسان رضوی را قابل تحسین خواند و گفت: قزاقستان جنوبی پرجمعیت‌ترین استان قزاقستان است و با 5/4 میلیون هکتار مساحت زیر کشت، نیاز جدی به تکنولوژی نوین در کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد.

ایلدانا سدوآکاسووا افزود: در قزاقستان جنوبی 3 برنامه استراتژیک توسعه در زمینه‌های پیشرفت صنعتی، بخش کشاورزی و بخش گردشگری تدوین شده است که امیدواریم با همکاری ایران این برنامه را عملی کنیم.

همچنین یریک اوتمبایف، سفیر قزاقستان در ایران پیشنهاد ایجاد کارگروه مشترک بین 2 استان را مطرح کرد و گفت: به دلیل روابط خوب بین ایران و قزاقستان، پتانسیل‌های بالای اقتصادی باید شکوفا شود.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک شاهد برقراری پرواز مشهد ــ چینکنت و راه‌اندازی قطار کانتینربر از مسیر ریلی بندر عباس، سرخس به قزاقستان باشیم.

مشهد ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها