با تکمیل و بهره برداری از چهارمین حلقه چاه مخزن" خامی "میدان گازی مارون در خوزستان ، گام نخست طرح توسعه این میدان به پایان رسید.
کد خبر: ۱۹۱۵۰۹
 مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون روز گذشته در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب گفت: این چاه پس از ماه ها تلاش کارکنان این شرکت ، تکمیل و با ظرفیت تولید روزانه 10 میلیون فوت مکعب گاز و یکهزار و 400 بشکه مایعات گازی وارد مدار تولید شده است.

"علی محمد جوادی " افزود: با بهره برداری از چهارمین حلقه چاه که پایان گام نخست طرح توسعه مخزن خامی مارون تلقی می شود تولید گاز از این مخزن به 128 میلیون فوت مکعب و مایعات گازی به 17 هزار و 500 بشکه در روز رسیده است.

وی در ادامه یادآور شد: مخزن خامی میدان مارون در 60 کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار گرفته و در میان مخازن کشف شده در ایران، مخزن منحصر به فرد و ویژه ای به شمار می آید که عمق مخزن آن بیش از پنج هزار متر و فشار انتهایی چاه های آن 12 هزار و 500 پام ( پوند بر اینچ مربع ) است.

جوادی ادامه داد: نخستین چاه این مخزن در سال 1385، دومین چاه در سال 1386 و سومین چاه آن اوایل امسال به بهره برداری رسید.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.
شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با پنج شرکت تابعه روزانه سه میلیون و 250 هزار بشکه معادل 85 درصد نفت خام ایران را تولید می کندکه بخش مهمی از آن از طریق پایانه نفتی خارک به خارج صادر می شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها