فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: با اقدام بموقع یگان از نصب یک دکل مخابراتی در حریم شهر تاریخی توس جلوگیری به عمل آمد.
کد خبر: ۱۹۱۰۵۱

سعید صباحی افزود: براساس اطلاع واصله از سوی مدیریت پایگاه میراث فرهنگی توس، پیمانکار شرکت مخابرات اقدام به نصب یک دکل بزرگ مخابراتی در عرصه شهر تاریخی توس و در روستای اسلامیه و در مجاورت آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی نمود که بلافاصله با حضور نیرو‌های یگان حفاظت، از ادامه کار جلوگیری به عمل آمد و مجری طرح احضار و مراتب به وی اعلام گردید.

وی ادامه داد: از فعالیت مجری طرح یاد شده که گویا قرار بوده یک دکل مخابراتی مربوط به شرکت ایرانسل را در آن محل نصب نماید، جلوگیری به عمل آمد.

بر پایه همین گزارش، با وجود تاکیدات صورت گرفته و بخش نامه‌های ارسالی از سوی ریاست ‌جمهوری و هیات دولت، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برای اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای خود ملزم به اخذ استعلام از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌باشند که این مهم در زمینه نصب دکل فوق‌الذکر لحاظ نگردیده بود.

شایان ذکر است، با توجه به ثبت مجموعه مذکور در فهرست آثار ملی کشور و تصویب حریم حفاظتی و منظری اثر و تدارک تهیه مدارک جهت ثبت جهانی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پاکسازی منظر تاریخی فرهنگی شهر توس و بنای آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بسیار  ضروری بوده و هم‌اینک نیز وجود دکل‌های انتقال برق وزارت نیرو همچنان به حریم منظری این اثر تاریخی لطمه وارد کرده است و در شرایطی که تلاش‌ها در ارتباط با جمع کردن دکل‌های برق از حریم شهر تاریخی توس به نتیجه نرسیده است، اقدام اخیر شرکت مخابرات نسنجیده و قابل پیگیری است.

مشهد ـ‌ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها