اساسنامه بانک توسعه تعاون کشور طراحی و آماده ارائه به هیات دولت شده است. مهندس عبدالمجید غریب رضا، معاون طرح و برنامه وزارت تعاون با اعلام این مطلب در ساری گفت: با طراحی اساسنامه بانک توسعه تعاون و همچنین صندوق سرمایه‌گذاری بخش تعاون منتظر ابلاغیه اجرایی اصل 44 هستیم تا با ارائه اساسنامه به هیات دولت شاهد افتتاح این دو مرکز مالی و اعتباری باشیم.
کد خبر: ۱۹۰۹۰۱

غریب‌رضا از شروع فعالیت اولین شرکت بیمه‌ای بخش تعاون در نیمه دوم امسال و با سرمایه اولیه 60 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: این شرکت بصورت سهامی عام اداره خواهد شد.

وی با اشاره به امضای 18 تفاهمنامه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی جهت واگذاری بخشی از تصدیگری آنها  به تعاونی‌ها افزود: 1400 تعاونی جدید برای این کار تشکیل شده و همین باعث ایجاد 14 هزار فرصت شغلی جدید گردیده است.

غریب‌رضا با اشاره به ثبت‌نام 42 میلیون نفر در طرح تعاونی سهام عدالت گفت: تاکنون به 25 میلیون نفر از این اعضا، تعداد 21 میلیون سهم یک میلیون تومانی اختصاص یافته است.

معاون وزارت تعاون در ادامه افزود: در سال گذشته 270 هزار فرصت شغلی جدید در راستای اجرای اصول 43 و 44 قانون اساسی در بخش تعاون ایجاد شده که نسبت به سال 85 نزدیک به 70 درصد رشد داشته است. وی سهم مازندران را از این تعداد، 4090 نفر اعلام کرد.

وی درخصوص طرح مسکن مهر نیز گفت: در این طرح یک و نیم میلیون نفر واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند و از این تعداد 950 هزار نفر زمین خود را از اتحادیه‌های مربوطه دریافت کرده‌اند. غریب‌رضا با اشاره به محدودیت‌های موجود بخش زمین در مازندران گفت: تاکنون در این استان 264 تعاونی به مسکن و شهرسازی معرفی و 38790 نفر واجد شرایط دریافت زمین مشخص شده‌اند. ضمن آن که تعداد 201 واحد مسکونی واگذار و 2800 واحد نیز در آستانه کلنگ‌زنی قرار دارند.

ساری ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها