با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان زنجان

بوی غذاهای محلی در ابهر پیچید

جشنواره غذاهای محلی،‌ آش و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌ها با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مسوولان شهرستان افتتاح شد. رئیس سازمان میراث فرهنگی استان در این مراسم با اشاره به هفته استان گفت: از 24 الی 30 تیرماه هفته استان است که این هفته را از شهرستان ابهر شروع کردیم.
کد خبر: ۱۸۸۶۶۴

 دکتر فرخی همچنین با اعلام 8 مرداد به عنوان روز استان گفت: در جلسه شورای فرهنگی مصوب شد که 8 مرداد مصادف با روز تولد شیخ اشراق سهروردی به عنوان روز استان نامگذاری شود.

وی از تخصیص اعتبار 3 میلیارد ریال جهت مرمت امامزاده یعقوب صائین قلعه خبر داد.

معاون صنایع سازمان میراث فرهنگی استان نیز با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌ها در این جشنواره گفت: این نمایشگاه با پتانسیل‌های صنایع دستی کشور تعریف شده است.

سلیمان‌پور هدف از برگزاری این نمایشگاه را تعریف پتانسیل‌های بخش خصوصی و دور کردن تصدی‌گری حاکمیت در این صنایع خواند و گفت: صنایع دستی تحت حاکمیت دولت، تولیدکننده، بازاریاب و صادرکننده بوده و بخش خصوصی عملا هیچ جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به نقش مهم صنایع دستی در ابعاد مختلف گفت: صنایع دستی در اشتغال جوانان و مهاجرت‌های معکوس نقش بسزایی دارد.

معاون صنایع دستی سازمان‌ میراث فرهنگی استان افزود: امیدواریم با حمایت و توجه به صنایع دستی، مساله اشتغال را حل کرده و نقشی در ارزش‌افزوده و اشتغال خانواده‌ها داشته باشیم.

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ایرانیان با بیش از 70 غرفه و حضور 23 استان از جمله قم، همدان، کرمان، سمنان، کردستان، اصفهان، یزد، کرمانشاه و زنجان از برنامه‌های جنبی جشنواره غذاهای محلی و آش ابهر می‌باشد.

این جشنواره و نمایشگاه تا 30 تیرماه به مدت یک هفته در شهربازی ابهر برپاست.

زنجان ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها