اصفهان - خبرنگار جام‌جم: مردم اصفهان این روزها به بستر خالی رودی خیره‌ می‌شوند که زمانی زاینده‌رود بود و برای عبور از روی آن یکی از زیباترین پل‌های ایران (سی‌وسه پل) را ساخته بودند. زاینده‌رود و ساحل زیبایش نه‌تنها محل تفریح و استراحت مردم اصفهان بود، بلکه یکی از تفرجگاه‌های زیبای مردم ایران و گردشگرانی بود که از سراسر جهان به اصفهان می‌آمدند. در اوایل دهه 80 هم یکبار دیگر به دلیل کمبود بارش و خشکسالی، زاینده‌رود خشک شد. امسال هم این اتفاق دوباره رخ داد تا زنگ خطر جدی برای بقا و حیات این رودخانه به صدا درآید.
کد خبر: ۱۸۵۱۴۳
رودخانه زاینده‌رود در محدوده استان اصفهان به ویژه در داخل این شهر، طی چند روز گذشته به دلیل بی‌آبی خشک شده است و آبزیان این رودخانه نیز از خشکسالی امسال در امان نمانده‌اند.

در حال حاضر از انبوه آبی که زمانی در بستر این رودخانه جاری بود، خبری نیست و بستر این رودخانه به زمین مناسبی برای بازی فوتبال نوجوانان تبدیل شده است.

این اتفاق در حالی می‌افتد که تالاب بین‌المللی گاوخونی هم به دلیل خشک شدن آب زاینده‌رود با خطرهای جدی مواجه است، اما پشت سد به گفته معاون بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای اصفهان فقط در حدی است که جاری کردن آن‌ در زاینده‌رود، تنها می‌تواند مانع بازی فوتبال مردم شود.

مشروح گزارش خبرنگار جام‌جم از اصفهان را در صفحه 15 بخوانید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها