بخشنامه افزایش حقوق کارمندان دولت به تمام دستگاه‌ها ابلاغ و اجرایی شد. علی‌نقی بروجردی، معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با خبرنگار «جام‌جم» افزود: با اتمام مراحل اداری، بخشنامه افزایش حقوق تقریبا به تمام دستگاه‌ها ابلاغ و مقرر شده است مابه‌التفاوت افزایش‌ها از اول امسال به نحو مقتضی محاسبه و پرداخت شود.
کد خبر: ۱۸۳۲۴۱
وی درباره شیوه افزایش حقوق‌ها اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، افزایش حقوق‌های امسال باز هم به روش پلکانی معکوس صورت می‌گیرد. یعنی هر قدر حقوق فرد کمتر باشد، رشد حقوق سالانه‌اش بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: رشد حقوق امسال کارمندان به طور متوسط 7 درصد است که با احتساب اضافات مانند فوق‌العاده شغل و غیره دریافتی‌ها به 15 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: با این حال، رشد حقوق و دریافتی طبقات پایین تا 20 درصد نیز می‌رسد که متناسب با نرخ تورم است.

وی در پاسخ به این پرسش که فرمول معافیت مالیاتی کارمندان چگونه تغییر می‌کند و لایحه‌ای که سازمان امور مالیاتی دراین‌باره اعلام کرده، چه زمان به مجلس می‌رود، گفت: معافیت مالیاتی کارمندان دولت براساس جداول مندرج در قانون مالیات‌های مستقیم صورت می‌گیرد و امسال نیز به همین صورت انجام می‌شود. افزایش سقف معافیت مالیاتی امسال، قرار است تا چند روز آینده ابلاغ شود و فکر نمی‌کنم شاهد تغییری در آن باشیم. همچنین این معافیت از اول امسال برقرار خواهد بود و مابه‌التفاوت ماه‌های طی شده به کارمندان پرداخت می‌شود.

وی افزود: حتی اگر دولت بخواهد لایحه‌ای درباره تغییر فرمول محاسبه معافیت‌های مالیاتی به مجلس بدهد، فکر نمی‌کنم برای امسال قابل اجرا باشد؛ چراکه زمان نداریم و الان نیز برای اعلام رقم جدید دیر هم شده است. هنوز لوایحی را که در زمان مجلس هفتم داده‌ایم، در نوبت بررسی قرار نگرفته است، چه رسد به این لایحه؛ لذا فکر می‌کنم برای امسال هم همان رویه سال‌های قبل اجرا شود.

وی اظهار کرد: رویه سال‌های قبل این طور بوده که سقف معافیت مالیاتی به صورت ماهانه و سالانه اعلام می‌شد؛ یعنی مثلا یک کارمند در سال 86 تا سقف 260 هزار تومان در ماه از مالیات معاف بود که این رقم فعلا برای ماه‌های طی شده سال جاری نیز اعمال می‌شود؛ اما مازاد این رقم در جدولی قرار می‌گرفت و به تناسب رشد دریافتی کارمند، برای این رقم درصدی مالیات به حقوق وی تعلق می‌گیرد.

بروجردی تصریح کرد: برای امسال نیز این سقف باید افزایش یابد و میزان این افزایش براساس 2 فاکتور نرخ تورم و مقدار افزایش حقوق کارمندان خواهد بود که فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده مشخص و ابلاغ شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها