رسانه‌های گروهی ترکیه اعلام کردند؛ دادگاه قانون اساسی این کشور حجاب اسلامی را برای همیشه در ترکیه ممنوع کرد. عبدالله گل ، رئیس جمهور ترکیه در اولین اظهارنظر خود پیرامون این تصمیم دادگاه قانون اساسی تر کیه گفت: این یک مسئله حقوقی است و من در آن دخالتی نخواهم کرد.
کد خبر: ۱۷۹۵۹۴

به گزارش فارس ، رسانه های گروهی ترکیه اعلام کردند که بر اساس تصمیم نهایی دادگاه قانون اساسی ترکیه ، مصوبه جدید پارلمان این کشور مبنی بر آزادی استفاده از حجاب اسلامی در دانشگاه های ترکیه ملغی شده و از این پس استفاده از حجاب در تمامی مراکز دولتی ترکیه همانند 25 سال گذشته ممنوع است.

عبدالله گل ، رئیس جمهور ترکیه در اولین اظهارنظر خود پیرامون این تصمیم دادگاه قانون اساسی تر کیه گفت: این یک مسئله حقوقی است و من در آن دخالتی نخواهم کرد.

قانون آزادی استفاده از حجاب اسلامی در دانشگاه‌های ترکیه حدود دو ماه پیش توسط پارلمان این کشور تصویب و ابلاغ شده بود.

دادگاه قانون اساسی ترکیه بر اساس شکایت حزب جمهوریخواه خلق که تنها 8 درصد کرسی‌های پارلمان این کشور را در اختیار دارد ، مصوبه اکثریت مطلق مجلس ترکیه را باطل کرد. حزب اسلامگرای عدالت توسعه در انتخابات اخیر ترکیه 47 درصد کرسی‌های پارلمان این کشور را به خود اختصاص داده و حائز اکثریت مطلق است.

گفتنی است ، دادگاه قانون اساسی ترکیه متشکل از 11 دادستان است که همگی لائیک هستند و تصمیم ممنوعیت حجاب با رای 9 تن از آنان اتخاذ شده‌است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها