گروه رسانه: در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال سرقت ادبی از داستان «پرده قرمز» برای نگارش فیلمنامه به همین سادگی، نویسنده فیلمنامه آخرین ساخته میرکریمی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از ادعای این نویسنده اظهار کرد: اگر کسی ادعایی دارد، شکایت خود را به شورای داوری «خانه سینما» ارجاع دهد. به گزارش فارس، شادمهر راستین گفت: با وجود این اگر هم کسی ادعایی در این زمینه دارد یا شکایتی از من دارد، باید این موضوع را به جای رسانه‌ای کردن، به «خانه سینما» ارجاع دهد تا شورای داوری خانه سینما به این موضوع رسیدگی کند.
کد خبر: ۱۷۱۱۸۴

در روزهای اخیر در برخی وبلاگ‌ها و سایت‌های اینترنتی، خبرهایی درمورد شباهت داستان کوتاه «پرده قرمز» نوشته علی اصغر عزتی‌پاک با فیلمنامه «به‌همین سادگی» منتشر شده است.

داستان «پرده قرمز»، در مجموعه داستان «می‌مانم پشت در» با شخصیت‌هایی همنام با فیلمنامه «به همین سادگی» از سوی انتشارات «هزاره‌ ققنوس»، تهران، به چاپ رسیده بود. عزتی‌پاک در وبلاگ خط به خط نوشته است: درونمایه‌ «به‌همین سادگی» عین درونمایه‌ای است که من چند سال پیش، آن را دستمایه‌ نوشتن داستان کوتاه«پرده‌ قرمز» قرار داد‌ه‌ام. ( روشن است این اتفاق چندان عجیب نیست.) شخصیت‌های اصلی این داستان، درست مشکلاتی را باهم و با خودشان دارند که شخصیت‌های داستان من دارند. (باز هم اتفاق عادی است.) اما شگفتی از اینجا آغاز می‌شود که نام زن فیلم«طاهره» می‌شود و نام مردش«امیر»؛ نامهایی که شخصیت‌های داستان من هم دارند! و این توارد غریب وقتی غریب‌تر می‌شود که به جزئیات مشترک این دو داستان می‌رسیم: ماجرای پنجره و مرد همسایه؛ انتظار  طاهره برای آمدن امیر؛ 2 کودک دبستانی؛ تلفن مشغول امیر یا صدای زن(در داستان من زن اپراتور، در داستان فیلم منشی زن) خوراکی بردن برای بچه‌ها(در داستان من سیب، در داستان فیلم شیرینی و شیر) و... . من نمی‌دانم یک داستان کوتاه شش، هفت صفحه‌ای چه باید به یک فیلم سینمایی بدهد تا نویسنده‌اش و خودش شایستگی این را پیدا کنند تا از سوی یک کارگردان یا فیلمنامه‌نویسش دیده شوند  یا اصولا به حساب بیایند؟ و... نمی‌دانم!»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها