مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه:

افزایش نرخ‌ها غیرقانونی اما طبیعی است!

با آغاز سال جدید برخی از تاکسی‌ها با افزایش خودسرانه قیمت کرایه‌ها، موجب اعتراض شهروندان به این افزایش شدند همچنین عدم نظارت تاکسیرانی بر این وضعیت شدند.
کد خبر: ۱۶۷۹۸۵

به گزارش ایسنا ، یکی از شهروندان کرمانشاهی با بیان این که یکباره پس از آغاز سال، قیمت تاکسی افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: افزایش نرخ‌ها در حالی است که هنوز نرخ‌های سال قبل بر روی شیشه تاکسی‌ها نصب و معلوم است، نرخ جدید، خودسرانه افزایش یافته است.

مهدی شریف، دانشجوی کرمانشاهی گفت: برای هر بار سوار شدن به تاکسی باید با دعوا و درگیری لفظی باقیمانده کرایه خود را از رانندگان بگیریم.

وی ادامه داد: برخی تاکسی‌ها تا قیمت زیاد نگویی، هر چند خالی هم باشند، سوارت نمی‌کنند.

رویا افشار، یکی دیگر از شهروندان با اعتراض به این وضعیت گفت: مجبوریم برای جلوگیری از دست رفتن زمان به جای اتوبوس از تاکسی استفاده کنم اما با این افزایش‌های غیرعادلانه هزینه رفت و آمدم از پس از عید چند برابر شده است.

احسان مختار زاده نیز که از کسبه کرمانشاه است، گفت: برخی مسیرها نرخ‌های تاکسی تا 150 درصد رشد داشته است و متاسفانه هیچ نظارتی هم بر این نرخ‌ها نمی‌شود و مسافران هم فرصت این را ندارند که با چند راننده جر و بحث کرده و یا به دستگاه‌های نظارتی از آنها شکایت کنند.

یکی از رانندگان تاکسی نیز در گفتگو با بیان اینکه قیمت تورم پس از نوروز به شکل چشم گیری برهمه چیز تاثیر داشته از جمله لوازم خودرو اما قیمت جابجایی مسافر همچنان مانند پارسال ثابت است و این اصلا برای ما به صرفه نیست که مسافرکشی کنیم گفت: مجبوریم قیمت‌ها را کمی افزایش داده تا نیاز به پرداخت پول خرد باقیمانده نباشد و مقداری مسافرکشی برای ما استفاده داشته باشد.

یکی دیگر از رانندگان با بیان این که ما خدمتگزار مردم هستیم و خودمان هم دوست نداریم با مسافران بر سر قیمت چانه بزنیم گفت: باید مسؤولین با توجه به افزایش همه قیمت‌ها در اجناس سریعتر نرخ کرایه‌های جدید را اعلام کنند تا این مشکلات پیش نیاید.

دریافت هرگونه اضافه وجه غیرقانونی است

حسین جعفری، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه با تاکید بر این که دریافت هرگونه اضافه وجه از نرخ‌های سال گذشته غیرقانونی است، گفت: با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

حسین جعفری گفت: با در نظر گرفته تورم در کشور این افزایش طبیعی است اما باید نرخ‌های جدید اعلام شود سپس رانندگان آن را اعمال کنند.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ‌های جدید گفت: کار کارشناسی انجام گرفته که بر اساس آن 15 تا 18 درصد نرخها افزایش یابد اما باید این نرخها به مصوبه قائم مقام شورای شهر( استاندار) برسد سپس اجرایی شود.

وی گفت: پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه نرخهای جدید اعلام شود.

جعفری در ادامه با بیان اینکه در همه شهرها این مشکل وجود دارد افزایش دو تا سه برابری قیمت‌ها را رد کرد و گفت: نرخ‌های 75 تومانی در برخی مسیرها به 100 افزایش یافته و مسیرهای بلند نیز 200تومان شده است.

وی یکی دیگر ازدلایل افزایش نرخها را نبود پول خرد عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به این که واحد رسیدگی به شکایات این سازمان آماده دریافت شکایات مردمی است، گفت: هفت اکیپ کار نظارت بر تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی تحت پوشش سازمان تاکسی‌رانی را به عهده دارند.

جعفری در ادامه گفت: هم اکنون 4300 تاکسی و 2800 مسافر بر شخصی در سطح شهر کرمانشاه فعال است اما با توجه به جمعیت شهر این تعداد برای جابجایی مسافران کافی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها