دکتر حبیب ارجمندزاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: طی دو سال اخیر تعداد دانشجویان استان آذربایجان غربی حدود دو برابر شده است.
کد خبر: ۱۶۶۲۸۰

به گزارش ایسنا، دکتر ارجمندزاده در مراسم تجلیل از برترین‌های علمی و ورزشی آموزش و پرورش استان افزود: افزایش تعداد دانشگاه‌ها، تعداد رشته‌ها و ظرفیت پذیرش آنها در دو سال گذشته در سطح استان بسیار مشهود بوده است؛ اما این افزایش کافی نیست و باید رابطه علم و مراکز علمی با مراکز صنعتی نهادینه شود که در این راه نخبگان وظیفه خطیری دارند و باید همواره پیش‌قدم باشند.

وی در ادامه بیان کرد: پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های علمی در چند سال اخیر بی‌نظیر بوده است و این نتیجه تلاش جوانان تحصیلکرده‌ای است که در مقابل توطئه‌ها و تحریم‌های گوناگون دشمنان و استکبار جهانی شکل گرفته است.

ارجمندزاده با اشاره به جهش‌های بزرگ کشور در زمینه‌های عمرانی و سازندگی تصریح کرد: این جهش‌ها و موفقیت‌ها در نتیجه بسترسازی امنیت صورت گرفته و امنیت هم در سایه خون شهدا به دست آمده است، پس تمامی پیشرفت‌ها و نوآوری‌های حال حاضر کشور، نتیجه فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی قبل از آنکه یک انقلاب سیاسی، نظامی و اقتصادی محض باشد، یک انقلاب فرهنگی و علمی است، چون از اسلام و آموزه‌های دینی الهام گرفته است، در حال حاضر نیز دشمن و استکبار جهانی نیز جایگاه انقلاب اسلامی را به خوبی شناخته و احساس خطر کرده است، به صورتی که با روش‌های گوناگون در حال مبارزه با ماست.

در ادامه حمید ابراهیمی، رییس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال 87 به سال نوآوری و شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: هم‌راستایی دولت نهم و مجلس هشتم و همسویی آنها با فرمایشات و اهداف مقام معظم رهبری در سال جدید، برکات زیادی برای کشور در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی و منابع مالی در دو سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: عملکرد این سازمان در سال جاری متفاوت تر از سالیان گذشته خواهد بود.

وی اذعان کرد: خانواده‌ای در استان نیست که نشاط آموزش و پرورش وارد آن نشده باشد، اما هزینه صرف شده برای تعلیم دانش آموزان به جامعه بر نمی‌گردد مگر با خدمت و خدمت رسانی.

ابراهیمی با بیان این که کشور در تمامی زمینه‌ها به نخبگان نیاز دارد، خطاب به نخبگان استان گفت: شکری که شما باید انجام دهید، زکات نعمتی است که خداوند به شما اعطا کرده است و آن آموختن علم خود به سایر افراد جامعه و اسفاده از علم خود در پیشرفت وطن در زمینه‌های گوناگون است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: استان دارای 6 هزار فضای آموزشی در حال استفاده و بیش از 570 هزار دانش‌آموز است.

گفتنی است در پایان از 148 نفر از برترین‌های آموزش و پرورش استان در زمینه‌های علمی و ورزشی تقدیر شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها