مدیرباغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه:

روش‌های آبیاری باید اصلاح شود

مهندس ارسلان احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اصلاح روش‌های آبیاری باغات را یکی از راه‌های مقابله با کمبود بارندگی در سال زراعی جاری عنوان کرد.
کد خبر: ۱۶۶۲۷۸

به گزارش ایسنا ، احمدی گفت: مقایسه میزان بارندگی امسال با زمان مشابه سال گذشته کاهش 50 درصدی نزولات آسمانی را نشان می‌دهد لذا باید با اصلاح روش‌های آبیاری با این کمبود مقابله کرد.

احمدی با بیان این که با اصلاح روش‌های آبیاری و توجه به حفظ رطوبت خاک می توان کمبود آب در بخش کشاورزی را تا حد امکان جبران کرد، اظهار کرد: در بسیاری از باغ‌ها استان آبیاری به صورت کرتی و غرقابی انجام می‌شود که استفاده از روش تشتکی و نواری میزان مصرف آب و بیماری‌های درختان را کاهش می‌دهد.

احمدی افزود: کاهش شاخ و برگ به روش هرس سبز درختان در اوایل فصل تابستان و استفاده از کاه و کلش، پلاستیک و کودهای دامی پوشیده بعنوان پوشش پای درختان نیز از هدر رفتن آب در باغات جلوگیری می‌کند.

وی با توصیه به استفاده از کودهای مایع، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود بعد از هر آبیاری و گاو روشدن زمین، باغداران نسبت به سله شکنی و بیل زدن پای درختان اقدام کنند تا رطوبت زیادی از زمین خارج نشود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها