استاندار مازندران گفت: برای دریافت مطالبات معوقه بانک‌ها، از سال آینده یک تیم تخصصی و عملیاتی در استان تشکیل خواهد شد. به گزارش ایسنا، ابوطالب شفقت، در اولین جلسه کمیسیون مطالبات معوقه بانک‌ها، گفت: بانک‌ها قلب تپنده اقتصاد هستند و شرکت‌هایی که دارای بدهی معوقه هستند باید با مراجعه به بانک‌ها ضمن بیان دلایل عمده پرداخت بدهی خود، توافقاتی را با بانک‌ها انجام دهند.
کد خبر: ۱۶۳۹۲۵

وی افزود: دولت علاوه بر پرداخت تسهیلات بانک‌ها به بنگاه‌های زودبازده، به دریافت مطالبات بانک‌ها نیز توجه جدی دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه برخی بانک‌های دولتی از دریافت جریمه 6 درصدی تاخیر مطالبات به شرط پرداخت تا پایان سال جاری خودداری خواهند کرد، گفت: باید جریان پول در استان را به صورت واقعی تعریف کنیم تا با یک سرعت منطقی، مطالبات بانک‌های استان را به استاندارد 2 درصد برسانیم.

وی از تشکیل تیم تخصصی و عملیاتی در سال آینده برای دریافت مطالبات معوقه بانک‌های استان خبر داد و گفت: دادگستری، اداره ثبت اسناد، شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند راهکارهای خوبی به بانک‌ها ارائه دهند.

 در ادامه این جلسه، اسدالله جعفری، دادستان ساری با بیان اینکه قوه قضائیه طی سال‌های گذشته بابت رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی بارها مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: به دلیل حجم زیاد پرونده‌ها در دستگاه‌ها قضائی، رسیدگی به این پرونده‌ها زمان زیادی می‌برد.

جعفری با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه در خصوص مطالبات معوقه بانک‌ها تصریح کرد: متاسفانه بانک‌ها در موقع اعطای تسهیلات برابر ضوابط عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر این حساسیت در خصوص رعایت سرمایه، تضمین، سابقه و صلاحیت افراد، لحاظ شود، مراجعه 80 درصدی این نوع از پرونده‌ها به دستگاه‌های قضائی به 20 درصد کاهش می‌یابد.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها