معاون اموردام جهاد کشاورزی ایلام:

ایلام ظرفیت توسعه دامداری را دارد

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: این استان با توجه به استعدادهای جغرافیایی و اقلیمی منحصر به فردش ظرفیت توسعه دامداری را دارد.
کد خبر: ۱۶۳۷۹۷
به گزارش خبرگزاری فارس ، وهاب پیرانی امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: این سازمان با عنایت به این ویژگی آب و هوایی و کوهستانی بودن استان، توسعه این بخش را در دستور کار خود قرار داده و در این جهت گام‌های بلندی را برداشته است. 

پیرانی گفت: این معاونت طی یکماه گذشته 7 پروانه بهره‌برداری دامی در این استان صادر کرده که در طول سنوات گذشته این تعداد صدور مجوز در این مدت بی‌سابقه است. 
او اضافه کرد: این واحدهای دامی شامل 2 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 20 هزار قطعه، 4 واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت 100 راس و یک واحد گاوداری شیری به ظرفیت 25 راس است.

پیرانی تصریح کرد: در طی یک ماه گذشته نیز پروانه تاسیس 28 واحد پرواربندی گوساله و مرغداری گوشتی و موافقت اصولی 49 واحد دامی نیز صادر شده است.

این مسئول اضافه کرد: در کنار این تعداد صدور مجوز، برنامه‌های مختلف حمایتی نیز در دستور کار این معاونت قرار گرفته که توزیع 800 تن سبوس از جمله خدمات ارایه شده به دامداران ایلامی است.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: پلاک کوبی و ثبت مشخصات دامی 3 هزار و 250 راس دام نظارت بر تلفیق مصنوعی به تعداد 627 راس از دیگر خدمات حمایتی این معاونت است.

وی ادامه داد: درحال حاضر در استان ایلام سالانه 42 هزار تن انواع گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان ایلام در پایان اضافه کرد: این معاونت با برنامه ریزی‌های مختلف و اجرای آنها درصدد است این میزان تولید را افزایش دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها