فرمانده انتظامی استان گلستان اعلام کرد:

کاهش 15 درصدی وقوع جرائم در گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: باهمکاری مردم وتلاش کارکنان انتظامی استان میزان وقوع جرائم در سال 86 بیش از 15 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۶۳۷۹۶
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت اجتماعی و ارشاد انتظامی استان گلستان، ابراهیم کریمی امروز افزود: در این مدت سرقت منزل 12 درصد، سرقت مغازه 14 درصد، اماکن عمومی و خصوصی 52 درصد و جعل وکلاهبرداری نیز 17 درصد در استان کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های انتظامی استان کاهش سرقت خودرو و موتورسیکلت بوده‌است بطوری که در یک سال گذشته سرقت خودرو 58 درصد و موتورسیکلت 12درصد در مقایسه با سال 85 کاهش داشته است که بخشی از آن به رعایت نکات حفاظتی و ایمنی شهروندان در این باره مربوط می‌شود.

کریمی گفت: جرائم خشن نیز امسال کاهش چشمگیری داشته بطوری که سرقت‌های مسلحانه 32 درصد، سرقت به عنف 13درصد، آدم ربایی 86 درصد و چاقوکشی 27 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است هرچند جرائمی چون کیف قاپی و جیب بری و نظایر آن مقداری افزایش داشته است.

وی با اشاره به عملکرد انتظامی استان در بحث مبارزه با موادمخدرخاطرنشان کرد: در این زمینه نیز پرسنل انتظامی استان موفقیت‌هایی داشته‌اند به طوری که با شناسایی باندهای تهیه مواد مخدر با آنها برخورد قاطعانه بعمل آمده و در مجموع 113 باند تهیه و توزیع مواد در استان شناسایی و متلاشی شده اند.

وی اضافه کرد: در این مدت بیش از 2 هزار و 975 کیلوگرم مواد مخدر از این باندها کشف و ضبط شد که این مقدار نسبت به کشفیات سال گذشته 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی گلستان اظهارداشت: بیش از هزار و 200 قاچاقچی موادمخدر در این مدت توسط ماموران دستگیر و 7 هزار و 368 نفر معتاد نیز جمع‌آوری شده‌اند که تعدادی از آنان تحویل مراجع قضایی و بخشی نیز تحویل مراکز درمانی شدند.

کریمی در زمینه نتایج اجرای طرح امنیت اجتماعی نیز گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با جرائم سازمان یافته و مبارزه با بدحجابی همزمان با سراسر کشور در استان به مرحله اجرا گذاشته شده و نتایج خوبی به همراه داشته است که ثمره آن افزایش ضریب امنیتی و احساس امنیت در بین مردم بوده است.

رییس پلیس گلستان ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از 40 هزار لیتر مشروبات الکلی داخلی و 9هزار بطر مشروبات الکلی خارجی و 198 هزار حلقه سی‌دی مبتذل و مستهجن کشف شد.

وی تصریح کرد: کشف 370 قبضه سلاح، 99 هزار پاکت سیگارت قاچاق، 28 هزار لیتر انواع مواد سوختی و کشف بیش از 4 هزار و 400 دستگاه تجهیزات گیرنده ماهواره از موفقیت‌های انتظامی استان در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بوده است.

کریمی اظهارداشت: طی این مدت بیش از 56 هزار واحد صنفی توسط ماموران نظارت بر اماکن عمومی مورد بازدید قرارگرفته که هزار و 893 واحد صنفی توسط ماموران نظارت بر اماکن عمومی استان پلمپ شد.

فرمانده انتظامی گلستان به کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات در سطح جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 850 هزار تخلف رانندگی توسط ماموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی کنترل شده است و علیرغم کنترل شدید و اعمال قانون در این مدت 12 هزار و 357 فقره تصادف در سطح شهرها و جاده‌های استان بوقوع پیوسته‌است.

به گفته وی دراین تصادفات 109 نفر در سطح شهرها و 293 نفر در سطح جاده های استان جان خود را از دست دادند که تلفات انسانی در سطح شهرها 6 درصد و در جاده‌ها 28 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس گلستان درادامه به نقش مشارکت مردمی در برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: طی سال جاری مردم استان بیش از 870 هزار مورد با مرکز 110 پلیس تماس برقرار کردند که 120 هزار مورد از تماس‌های شهروندان منجر به عملیات پلیسی شد.

کریمی ادامه داد: همچنین بیش از 32 هزار نفر با دفتر نظارت همگانی یا همان تلفن 197 تماس گرفتند که 6 هزار و 558 نفر در تماس با این مرکز رضایتمندی خود را ازعملکرد استان اعلام کردند که در مقایسه با سال گذشته 19درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انتظامی استان در بخش پیشگیری اجتماعی نیز گفت: این نیرو در کنار فعالیت‌های انتظامی، پیشگیری از وقوع جرائم را در سرلوحه اقدامات قرار داده بطوری که طی این مدت بیش از 2 هزار و 600 مورد کلاس آموزشی در مساجد، اصناف، مدارس و دانشگاه‌ها با حضور کارشناسان انتظامی برگزار شده ‌است.

به گفته وی همچنین بیش از 130 هزار برگ بروشور آموزش همگانی در بین مردم توزیع و 318 نمایشگاه امنیت اجتماعی در مدارس و مساجد جهت ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و مردم برپا کرده است.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: در این مدت بیش از 12 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای رایگان کارشناسان مرکز مشاوره این نیرو بهره‌مند شده‌اند.
کریمی در پایان از تعامل و همکاری مردم گلستان با پلیس در اجرای ماموریت محوله قدردانی کرد و خواستار تداوم این همکاری در سال آینده نیز شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها