مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: میزان باغات میوه ایلام جوابگوی نیازهای بازار مصرف آن نیست. به گزارش فارس، محمد حیدری افزود: این استان 3 هزار و 500 هکتار باغ دارد که بسیار ناچیز است. تولید محصولات باغی این استان به واسطه سطح زیر کشت ناچیز بوده و جوابگوی نیازهای بازار مصرف داخلی استان نیست.
کد خبر: ۱۶۳۱۰۹

وی گفت: این دستگاه اجرایی برای توسعه باغات در این استان برنامه های مختلفی را تدوین کرده که اجرای آن منوط به همکاری باغداران این استان است.

حیدری تصریح کرد: براساس برنامه چهارم توسعه اقتصادی امسال باید یک هزار و 500 هکتار باغ در ایلام احداث شود. اجرای این مهم بدون همکاری باغداران ایلامی ممکن نبوده و به شکست منجر می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: باغداران ایلامی باید با دریافت تسهیلاتی که از طریق این دستگاه اجرایی در اختیار آنان قرار می‌گیرد نسبت به توسعه باغات تلاش کنند.

حیدری ادامه داد: استان ایلام به واسطه شرایط آب و هوایی و اقلیمی مستعد برای کشت انواع محصولات باغی بوده و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: احقاق برنامه چهارم توسعه در سال جاری، میزان سطح زیر کشت باغات در ایلام به 5 هزار هکتار افزایش می‌رسد، که از این میزان باغ حدود 2 هزار هکتار آن بارور و مابقی غیر بارور است.

وی باغات مثمر در ایلام را زیتون، انگور، مرکبات، خرما، سیب، گلابی، هلو و زردآلو عنوان کرد و افزود: اقلیم‌های متنوع استان ایلام زمینه تولید این میوه‌ها را فراهم کرده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها