معاون اول سازمان هواشناسی جهانی و رییس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: هشدار در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه به هیچ عنوان کافی نیست بلکه باید عکس العمل سریع از طرف مسؤولان انجام شود تا بلایای طبیعی خسارات کمتری را به دنبال داشته باشند.
کد خبر: ۱۶۲۷۸۷

به گزارش ایسنا، دکتر علی محمد نوریان در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات هواشناسی استان مرکزی در اراک گفت: هرساله شاهد بروز بلایای طبیعی متعددی در سطح کشور هستیم که خسارات جانی ومالی زیادی را به دنبال دارد که خوشبختانه پس از شکل گیری ساختارهای هواشناسی ، میزان خسارات به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موضوع مهمی که سازمان هواشناسی با آن در ارتباط بوده است گسترش شهرها و صنعتی شدن آنها است که استان مرکزی و شهرستان اراک به عنوان یکی از شهرهای مهم صنعتی کشور از نظر آلودگی آب وهوا در کشور مطرح است.

نوریان با اشاره به نقش مهم و کلیدی سازمان هواشناسی در حمل و نقل، بلایای طبیعی و کشاورزی، افزود: پرهیز از بلایای طبیعی ممکن نیست اما پیشگیری از خسارات آن امری شدنی است که در این مورد سازمان هواشناسی نقش مهمی برعهده دارد.

عبدالله سهرابی، استاندار مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که سومین پروژه حوزه هواشناسی در طول عمر دولت نهم در استان به بهره‌برداری رسید.

سهرابی افزود: استان مرکزی با استعدادترین افراد را در اختیار دارد و هم اکنون در بخش‌های مختلف علمی، صنعتی و غیره شاهد موفقیت‌های جوانان عزیز استان مرکزی هستیم که از آن جمله می‌توان به موفقیت بیش از 5هزار تن از دانش آموزان استان در کنکور سراسری اشاره کرد.

مازیار مجدی،‌ مدیرکل سازمان هواشناسی استان مرکزی هم در این مراسم گفت: ساخت پروژه تحقیقات هواشناسی استان مرکزی از سال 1381 در اراک آغاز شد که در ابتدای راه کار ساخت آن با وقفه مواجه شد اما خوشبختانه با مساعدت مدیران استان و در راس آنها استاندار مرکزی، این پروژه آماده بهره‌برداری شد.

وی افزود: پروژه تحقیقات هواشناسی استان مرکزی در یکهزار470 مترمربع با اعتباری بالغ بر 537 ملیون تومان احداث شده است که نزدیک به 280 میلیون تومان صرف هزینه فن آوری و تجهیزات این پروژه شده که سازمان هواشناسی کشور کار تکمیل آن را برعهده داشته است.
 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها