رییس سازمان بازرگانی گیلان:

امسال مشکل کمبود میوه نداریم

رییس سازمان بازرگانی گیلان گفت: در 40 نقطه مشخص استان، 17 نمایشگاه واحدهای صنفی برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم دایر است.
کد خبر: ۱۶۲۳۷۶

 به گزارش ایسنا، مهندس رضا پاک سرشت اظهار داشت: این طرح هر سال توسط سازمان بازرگانی انجام می شود، اما امسال با شکل و شمایلی جدیدتر کار خود را آغاز کرده و به صورت مشارکتی و ادغام با سایر دستگاهها باعث افزایش توانمندی های این گروه خواهد شد که هزینه های ثابت را کم و بهره وری را افزایش می دهد و تمرکز روی توانمندیها در واحد مستقل حتی امور تجاری یک اصل خواهد بود.

وی افزود: در نمایشگاههای واحدهای صنفی، میوه هایی نظیر سیب، پرتقال، نارنگی و شاید موز به قیمت مصوب سراسر کشور به مردم ارائه می شود و میوه برای مردم در ایام عید نیز تامین خواهد شد، زیرا مشکل میوه در کشور وجود ندارد.

پاک سرشت گفت: طرح نظارتی امسال در مرحله مقدماتی خود از اول اسفند ماه تا 11 اسفند ماه در زمینه کارهای هماهنگی، بحثهای توجیهی و آماده سازی با پیگیری، آموزش و توجیه روسای سازمانها انجام پذیرفت و بازرسین کالاها و مسیرهایی که باید مورد کنترل قرار گیرد توسط جدول بندی صورت گرفته است. اولویت کار ما در این دوره، نظارت بر خواربار، پارچه، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و گوشت است که کالاهای مورد نیاز مردم در ایام تعطیل هستند.

رئیس سازمان بازرگانی گیلان تصریح کرد: 100 ناظر افتخاری با سازمان بازرگانی مشارکت می کنند که حدود 50 درصد آنها با مدرک تحصیلی کارشناسی و مابقی کاردانی به پایین می باشند.

پاک سرشت ادامه داد: ادغام سازمانها با هم در زمینه سازی کنترل و تنظیم بازار و برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم، بازار فروش و ارائه خدمات بهتر و بیشتر، باعث کاهش تخلف و افزایش عرضه می شود. نمایشگاه عرضه کالاهای مورد نیاز همزمان با سراسر کشور از 15 الی 25 اسفند ماه به مدت 10 روز برگزار می گردد که همه دستگاهها به دنبال هماهنگی برای عرضه امکانات بهتر به مردم هستند.

وی گفت: از نظر خدمات رسانی در پایانه ها و مراکز خدمات رسانی به مردم نیز کنترل و بازرسی خواهیم داشت و حدود 100 واحد صنفی و مرکز خدمات رسانی در استان وجود دارد و حدود 340 اتحادیه در سطح استان تلاش می کنند تا با فروش فوق العاده این امکان را به مردم بدهند تا کالاهایی ارزان تر از معمول خریداری کنند و با ایجاد چنین بازارهایی، رقابت اقتصادی هم بین تولید کنندگان ایجاد خواهد شد.

مهندس پاک سرشت با اشاره به همکاری مردم با سازمان بازرگانی یادآور شد: مردم با مشاهده هر گونه تخلف و افزایش قیمت می توانند با شماره 124 بازرسی سازمان بازرگانی و یا از طریق مکاتبه و یا سایت www.gco.ir موارد تخلف را گزارش دهند.

وی همچنین در خصوص تراکم جمعیت گیلان در ایام نوروز که حدود 3 برابر افزایش جمعیت خواهد داشت، اظهار داشت: عدم تعادل در فضای استان در رفت و آمد، ترافیک، خرید و فروش در انبارها تاثیر دارد و ما انتظار داریم مسئولین به استان گیلان خدمات ویژه ای بدهند تا به مردم از سراسر کشور خدمات مناسبی ارائه شود.

وی افزود: گشت مشترکی با گروههای مختلف مرتبط با بازار مانند دامپزشکی، تعزیرات، بهداشت، اتحادیه صنفی و ... نگاه نظارتی روی بازار خواهیم داشت و با دو گشت سیار تعزیرات در محل با مشاهده تخلف بلافاصله به امور رسیدگی می کنیم و معتقدیم که رسیدگی به تخلف تاثیرگذار است.

رئیس سازمان بازرگانی گیلان تاکید کرد: حجم زیادی از تبلیغات اعم از پوستر، بنر، پرده و بروشور در خصوص توزیع میوه و کالاها را از چند روز دیگر در اختیار مردم خواهیم گذاشت و سعی ما بر این است تا در ایام نوروز در ساعات اولیه مشاهده تخلف، نقطه جدیدی از بازرسی شکل گیرد و حتی در صورت لزوم پرونده سازی نیز انجام می گیرد.

پاک سرشت در پایان خاطرنشان کرد: حدود 4 میلیون بن کالا برای کارمندان دولت اعم از شکر، روغن، گوشت، مرغ، عدس و نخود توزیع خواهد شد که حدود 20 میلیون تقاضا در کشور را پاسخ خواهد داد.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها