خزانه‌دار شورای شهر مشهد با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: عملکرد شهرداری در مسیر چشم‌انداز قرار نگرفته است. به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا خواجی امروز در نطق پیش از دستور خود در سی و دومین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: باید بررسی شود که چقدر با چشم‌انداز فاصله داریم و برنامه‌ها چه میزان در جهت چشم‌انداز صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۶۲۳۷۵

وی به شعارهای شهردار مشهد در ابتدای کار خود اشاره کرد و افزود: شهردار اعلام کرده بود که "در سال اول قدرت مانور زیادی ندارد و باید پروژه‌ها را به اتمام برساند" و در حال حاضر با وجود این که در اتمام پروژه‌ها تلاش خوبی صورت گرفته ولی هنوز پروژه‌های زیادی ناتمام مانده است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی مشهد زیر 50 درصد تحقق داشته است.

خواجی از تهیه طرح تفصیلی به عنوان یکی دیگر از شعارهای شهردار مشهد نام برد و افزود: طرح تفصیلی مشهد کار خود را شروع کرده و امیدواریم این کار تا آخر سال 1387 به پایان برسد.

وی با انتقاد از ساختار مدیریت مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد و بیان این که در مدیریت مشارکت‌ها ساختار و وضعیت مشخصی وجود ندارد، افزود: مدیریت مشارکت‌ها ضمن این که می‌تواند کمک شایانی در اهداف ذکر شده چشم‌انداز بکند، در جهت خلاف اهداف یاد شده نیز می‌تواند گام بردارد. انجام پروژه‌های کلان مشارکتی که در میزان چند صد میلیارد تومانی صورت می‌گیرد و فقط یکی از آن‌ها نزدیک به کل بودجه عمرانی شهرداری است،‌ به شدت می‌تواند بر رشد و توسعه متوازن و همگون شهر در ابعاد مختلف تاثیر مثبت یا بر عکس منفی داشته باشد.

عضو شواری اسلامی شهر مشهد به توسعه نامتوازن شهر اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی که تاکنون تعریف و ارائه گردیده در مسیرهای عمدتا برخوردار شهر بوده و به سمت غرب مشهد گرایش دارد در حالی که بر اساس مطالعات انجام شده مناطق نابرخوردار و محروم مانده در سمت شرق مشهد قرار دارد.

خواجی ادامه داد: متاسفانه در مناطقی پروژه تعریف می‌شود که خلاف ترافیک و سند چشم‌انداز بوده و بدون کار کارشناسی صورت می‌گیرد ضمن این که در شاخص توسعه یافتگی مناطق مختلف شهر مشهد، یک شکاف و اختلاف 15 برابری مشاهده می‌شود و با این نوع تعریف پروژه این اختلاف بیشتر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر مکان‌هایی که در آنجا پروژه تعریف می‌شود، فاقد توجیه است، افزود: شهرداری در بودجه 87 مسئله پروژه‌های عمرانی مناطق نابرخوردار را متحول کند.

وی ادامه داد: با توجه به نبود ساختار مشخص در مدیریت مشارکت‌های کلان اقتصادی احتمال این خطر هست که پروژه‌های مشارکتی خود را بر چگونگی طرح تفصیلی جدید تحمیل نماید، توان آوردن سرمایه و تسهیل گذاری یک مطلب است و اجرا و مکان یابی درست در مسیر رشد و توسعه موزون و همگون برنامه چشم‌انداز مطلب دیگری است.

او افزود: مدیریت مشارکت‌ها فاقد ساختار و بدنه علمی و کارشناسان حقوقی و اجتماعی و فنی لازم بوده و جای تعجب است که پروژه‌های مشارکتی بعضا چند صد میلیون تومان به صورت غیرعلمی و کارشناسی لازم صورت می‌گیرد.

خواجی از حل معضل حاشیه نشینی و همچنین رفع قطب بندی بالا و پایین شهر به عنوان دیگر شعارهای شهردار مشهد در زمان انتخاب خود نام برد و گفت: در ارتباط با حاشیه‌نشین‌ها و قطب بندی بالا شهر نیاز به تحویل برخی تصمیم‌گیری‌ها در معاونت برنامه‌ریزی است تا با هماهنگی با مدیریت مشارکت‌ها، شهرداران مناطق و شورای اسلامی شهر در مسیر حل این معضل گام‌های اساسی برداشته شود.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر مشهد در مورد درآمدهای شهرداری گفت شهردار مشهد در ابتدا اعلام کرده بود که باید به سمت درآمدهای پایدار برویم ولی آیا ببینید که در بودجه 87 آثاری از درآمدهای پایدار دیده می‌شود؟

خواجی افزود: در ارتباط با مساله اساسی درآمدهای پایدار در لایحه بودجه تحولی در این خصوص مشاهده نمی‌شود، انتظار داشتیم شهردار در این خصوص همان طوری که وعده داده بود، راهکارهای نوین را از جمله مدیریت صنعت زیارتی و گردشگری که از دیگر محورهای چشم‌انداز است مورد بررسی قرار می‌داد.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها