در هفتمین مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی که با هدف پاک‌سازی شهر تهران از سارقان، به ویژه سارقان کیف قاپ، شب گذشته آغاز شد، با تحقق 50 درصدی هدف‌گذاری، 128 سارق کیف قاپ از 257 نقطه شناسایی شده در سطح 9 سرکلانتری دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۶۲۳۲۷

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان امروز در نشست خبری، ضمن اعلام این خبر، افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی در چهار مرحله اصلی امنیت ناموسی در مرحله اول، امنیت روانی در مرحله دوم، امنیت جانی در مرحله سوم و امنیت مالی در مرحله چهارم یعنی مرحله کنونی که به برخورد با سارقان اختصاص دارد، ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به این که برخورد با سارقان به صورت هدفدار و هوشمند، از طریق جمع‌آوری اطلاعات دقیق توسط پلیس آگاهی به ویژه در حوزه کیف قاپی که به شدت احساس امنیت در جامعه را کاهش می‌دهد، آغاز شد، گفت: هفتمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هماهنگی دستگاه قضایی به ویژه رییس قوه قضاییه و دادستان کل تهران به طور گسترده تا چند روز آینده ادامه می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین، همکاری پلیس امنیت عمومی، پلیس آگاهی، تجسس کلانتری و اطلاعات مردمی را از عوامل موثر در آغاز موفقیت‌آمیز هفتمین مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف برخورد با سارقان برشمرد و در تشریح نحوه آغاز اجرای طرح، اضافه کرد: نیروهای ویژه پلیس امنیت عمومی نیمه‌ شب گذشته‌، وارد عمل شدند و کشفیات بسیاری نیز از جمله آلات و ادوات جرم از سارقان به دست آمد.

وی با تاکید بر این که با جمع‌آوری اطلاعات از سارقان در روزهای آینده، بسیاری از مال‌خرها مورد شناسایی قرار می‌گیرند و ضمن دستگیری نسبت به پلمپ مغازه‌های آن‌ها نیز اقدام می‌شود، به هویت برخی از سارقان دستگیر شده اشاره و بیان کرد: «مجید آقاجانی» سرکرده باند «دیوار چین» که قبلا از زندان فرار کرده بود، شب گذشته در بین دیگر سارقان کیف قاپ دستگیر شد.


کشف 1.5 میلیارد تومان چک مسافرتی و یک کیلوگرم طلا 

سردار رادان به دستگیری «حامد» سارق معروف کیف قاپ با کشف50 عدد کیف زنانه و مردانه در محل اختفا نیز اشاره کرد و با بیان این که 15 نفر از سارقان کیف قاپ یک باند نیز با هویت‌های مجهول دستگیر شدند، افزود: 5/1 میلیارد تومان چک مسافرتی سرقتی از این افراد جمع‌آوری شد.

وی همچنین با اشاره به وجود چند باند اغفال دختر در باندهای دستگیر شده شب گذشته نیز تاکید کرد تحقیقات جدی در این زمینه شناسایی و جمع آوری اطلاعات بیشتر از باندهای مذکور آغاز شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر این که دستگیری سارقان تنها به بهانه سابقه داری صورت نمی‌گیرد، تاکید کرد: سارقان دستگیر شده، همگی افرادی هستند که اطلاعات کافی از این که آن‌ها هنوز فعال به سرقتند، در دست پلیس قرار دارد که البته از محل اختفای همه این افراد نیز اموال مسروقه از جمله موبایل، سیم کارت تلفن همراه و یک کیلوگرم طلا به دست آمد.

رییس پلیس تهران با تاکید بر این که شهروندان تهرانی می‌توانند با آغاز طرح برخورد با سارقان، با آرامش خاطر بیشتری به سفرهای نوروزی بپردازند، تصریح کرد: با آغاز دستگیری جدی سارقان به ویژه سارقان کیف قاپ، امنیت اجتماعی کلان شهر تهران بیش از پیش در سال آینده تضمین می‌شود.

سردار رادان از راه اندازی فایلی در پلیس 110 نیز خبر داد و اعلام کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند اطلاعات خود در مورد سارقان را به پلیس 110 اعلام کنند که پلیس آگاهی نیز پس از بررسی موارد در جهت دستگیری اقدام خواهد کرد.

وی افزود: ضمن ادامه طرح برخورد با سارقان، گشت‌های آشکار و نهان پلیس آگاهی نیز در مکان‌های خاص شناسایی شده قرار خواهند گرفت تا میزان سرقت در پایتخت بیش از گذشته کاهش پیدا کند.

جمع آوری 21 قمه و شمشیر و دو قبضه اسلحه از مخفیگاه‌ سارقان

رییس پلیس تهران در ادامه با اعلام اینکه هیچگونه مقاومت مسلحانه‌ای صورت نگرفت، از جمع آوری 21 قمه و شمشیر و دو قبضه اسلحه از مخفیگاه‌ سارقان خبر داد.

وی میانگین سنی سارقان کیف قاپ را نیز 18 تا 32 سال برشمرد و تصریح کرد: درصد زیادی از سرقت‌های پایتخت با توجه به کسب نتیجه مناسب در وقت کم و شکار زیاد، مربوط به کیف‌قاپی است و خوشبختانه سرقت مسلحانه از میان سرقت‌های چهارگانه در تهران نسبت به گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از کاهش 80 درصدی مزاحمت نوامیس با آغاز طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیز خبر داد و اعلام کرد: جرایم خشن مانند سرقت‌های مسلحانه و جرایم مربوط به اراذل و اوباش و مجرمان سابقه دار 50 درصد کاهش داشته است.

سردار رادان همچنین با تاکید بر اینکه خوشبختانه در حوزه نزاع دسته جمعی دغدغه جدی برای پلیس تهران وجود ندارد، تاکید کرد: نیروی انتظامی تلاش می‌کند با استمرار طرح ارتقای امنیت اجتماعی آرامش خاطر را هرچه بیشتربرای شهروندان تامین کند.

وی به مرحله جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر و معتادان تزریقی رها شده نیز اشاره کرد و با بیان اینکه همه معتادان شناسایی و جمع‌آوری شده به مراکز درمانی معرفی شدند، اعلام کرد: تعداد معتادان خود معرف به مراکز درمانی با آغاز طرح ارتقای امنیت اجتماعی و افزایش قیمت مواد مخدر 33 درصد رشد داشته است.

در ابتدای این نشست خبری فیلم کوتاهی از سرقت یک تیم سه نفره سارقان سابقه دار از یکی از بانک‌های تهران برای خبرنگاران نمایش داده شد.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها