رییس‌ اداره‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ نیشابور با اشاره به وجود 124 هیأت‌ مذهبی‌ این شهرستان گفت: 50 هیأت‌ علاوه‌ بر انجام‌ امور دینی‌ و فرهنگی‌ در طول‌ سال‌، در ایام سوگواری امام حسین (ع) از جمله شب و روز اربعین حسینی مراسم خاصی برگزار می کنند.
کد خبر: ۱۶۱۹۱۵

علی همدم امروز در گفت‌وگو با فارس در نیشابور افزود: طبق‌برنامه‌ریزی‌ انجام‌ شده‌ 152 مبلغ‌ در ماه محرم به‌ روستاهای‌ شهرستان‌ اعزام‌ شده‌اند که‌از این‌ تعداد 42 نفر در مساجد شهر به‌ انجام‌ وظیفه‌ می‌پردازند.

وی با ابراز تأسف‌ از اینکه‌ عزاداری‌ در طول ‌تاریخ‌ مانند سایر برنامه‌های‌ ارزشی‌ از آسیب‌ دشمنان‌ و شبهات‌ گوناگون‌مصون‌ نمانده‌ است‌ تأکید کرد: مبلغان‌ دینی‌ موظف‌اند با شناسایی‌ دقیق ‌این‌ شبهات‌ و خرافات‌ که‌ در برخی‌ از هیات‌ و مجامع‌ دینی‌ دیده‌ می‌شود، نسبت‌ به‌ اصلاح‌ و تبیین‌ جایگاه‌ واقعی‌ و معرفتی‌ مراسم‌ عزاداری‌ امام‌ حسین (ع) اقدام‌ کنند.

وی‌ با مهم‌ ارزیابی‌ کردن‌ نقش‌ مبلغان‌ در فرهنگ‌ سازی‌ و بیان‌ صحیح‌ فضیلت‌های‌ ماندگار از نهضت‌ عاشورا، به‌روز بودن‌ مبلعان‌ را عاملی‌ مهم ‌برای‌ جلب‌ توجه‌ و اعتماد مخاطبان امسال‌ توصیف‌ کرده‌ و در عین‌ حال‌ تصریح‌کرد: بیانات‌ یک‌ مبلغ‌، باید‌ منشأ قرآنی‌ داشته‌ باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها