رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری 37 نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار فراری خبرداد و گفت: یک نفر از اراذل و اوباش خطرناک و فراری نیز در درگیری مسلحانه با ماموران به هلاکت رسید.
کد خبر: ۱۶۱۶۱۳

به گزارش فارس، سردار محمدرضا علیپور امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: طی روزهای گذشته تعدادی از اراذل و اوباش متواری که در لیست‌های اولیه پلیس امنیت قرار داشتند و علی‌رغم هشدارهای پلیس مبنی بر معرفی خود مراجعه نکرده بودند، شناسایی و طی عملیات‌های ضربتی دستگیر شدند.

وی گفت: در این طرح بالغ بر 37 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند و یک نفر از این افراد نیز در درگیری مسلحانه در مقابل پلیس به هلاکت رسید.

سردار علیپور با اشاره به اقدامات مجرمانه این فرد گفت: این فرد که یکی از اعضا باند یاکوزا بود اقدامات مجرمانه‌ای مانند گروگانگیری، سرقت مسلحانه، درگیری مسلحانه با ماموران، قدرت نمایی در منطقه و حمل و نگهداری سلاح گرم را در سوابق خود داشت.

وی گفت: تعدادی از نوچه‌های این فرد نیز که در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع شیشه و کریستال فعالیت می‌کردند دستگیر شدند و در اختیار پلیس امنیت هستند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران گفت: هنوز چند نفر از اراذل و اوباش در لیست پلیس همچنان متواری هستند و لذا به این افراد نیز هشدار می‌دهم که چنانچه خود را معرفی کنند امان‌نامه‌ خواهند داشت ولی اگر پلیس به آنها دسترسی پیدا کند برخوردی خشن و شدید خواهد داشت.

وی گفت: 12 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده جزء دسته اول بوده و مابقی نیز جزء طبقه‌بندی دوم هستند.

توقیف 120 تن انواع اکلیل و سرنج 

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به توقیف 120 تن انواع اکلیل و سرنج گفت: این میزان اکلیل و سرنج در نقاط مختلف مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی اتحادیه مربوط تا بعد از چهارشنبه آخر سال توقیف شد.

وی گفت: طی چند روز اخیر بالغ بر 27 هزار انواع مواد محترقه پرخطر کشف و توقیف شد که در این راستا 6 نفر از توزیع کنندگان اصلی دستگیر شدند.

علیپور ادامه داد: بحث توزیع مواد محترقه کم خطر نیز باید تابع شرایط خاص باشد و ما به عنوان پلیس اعلام می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی نباید مواد محترقه در معابر و اماکن بدون هیچ نظم و انضباطی توزیع شود.

کشف محموله غیرمجاز بی‌سیم در تهران

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به کشف محموله غیرمجاز بی‌سیم در تهران گفت: این محموله شامل 245 دستگاه بی‌سیم به همراه لوازم جانبی آن که قالبیت دریافت فرکانس‌های مختلف را داشت بوده است که طی یک عملیات اطلاعاتی توسط پلیس کشف شد.
وی گفت: این محموله از کشورهای حاشیه خلیج فارس به قصد سودجویی و تحت عنوان محموله چوپ و مبل وارد تهران شده بود.

عرضه مشروبات الکلی فاسد 

سردار علیپور با اشاره به کشف مشروبات تقلبی الکلی در شرق تهران گفت: برخی از افراد در مناطق شمال شرق تهران اقدام به توزیع مشروبات الکلی می‌کردند که برابر اطلاعات دریافت شده افرادی که از این مشروبات استفاده کردند دچار آسیب‌های جسمانی و روانی شدند.

وی گفت: در بررسی‌های پلیس مشخص شد که شیشه‌ای که در آن مشروبات الکلی ریخته می‌شد از شیشه‌های استفاده شده دست دوم است که نوع مشروبات آن نیز هیچ ارتباطی به شیشه آن نداشته و بیشتر مشروبات دست ساز را وارد آن کرده و با قیمت بالا می‌فروختند.

وی گفت: 2 نفر از تهیه کنندگان اصلی در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها