مدیرکل سیاسی‌انتظامی استانداری یزد:

بیشترین مشکلات صنفی کارگری مربوط به صنایع نساجی

مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری یزد اظهار کرد: مجموعه اعتراضات کارگران کارخانه‌های استان یزد طی سال‌های 85 و 86 نسبت به سال‌های گذشته با کاهش همراه بوده است.
کد خبر: ۱۶۱۵۰۹

تقوایی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه یزد، اظهار کرد: 10 هزار و 10 کارگر و بیش‌از 2 هزار و 50 واحد فعال در استان یزد وجود دارند که 550 واحد آن نساجی است. بیشترین مشکلات صنفی کارگری را واحدهای تولیدی نساجی به خود اختصاص داده‌اند و کارگران نیز جهت حل مشکلات خود از استانداری کمک می‌خواهند و این در حالی است که مرجع رسیدگی به آنها سازمان کار و امور اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: اوایل سال 84 پرکارترین سال در مباحث کارگری بود و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در سال 85 و نیمه اول سال 86 فضای نسبتا آرامی داشتیم و پیگیرهایی که کمیسیون کارگری و سازمان تامین اجتماعی استان در مورد مشکلات کارگران انجام دادند، در نهایت به نتیجه رسید و برخی مشکلات کارگران حل شد.

مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری یزد بیان کرد: کمبود نقدینگی و عدم مدیریت صحیح، عمده‌ترین مشکل کارخانه‌های دچار بحران است که در زمینه امنیت جهت بهره‌وری، پیشگیری‌های زیادی صورت گرفت و با دستگاه ذی‌ربط از جمله مسکن و شهرسازی جلساتی در استان تشکیل دادیم که در راستای آن مشکل 30 واحد تولیدی استان حل شده است.

تقوایی اظهار کرد: کارخانه درخشان مشکل دیرینه دارد و کارخانه گردباف مشکل جابه‌جایی و چینی مهدی نیز در حدود 5 و 6 سال بحث کارگری داشت که نهایتا منحل شد و فرش باستان نیز مشکل مدیریتی و پشم تاب نیز به نوعی مشکل مدیریتی دارند که تابع شرایط اقتصادی روز است.

وی خاطرنشان کرد: کاری که در استان انجام شد این بود که با تشکیل ستاد بحران و با هماهنگی کمیسیون کارگری، به تقویت کارخانه‌ها پرداختیم که با حضور کارفرما و نماینده بانک و نماینده استانداری و نماینده کارگران سعی شد که برای کارخانه مهلت جدیدی گرفته شود و بدهی پرداخت شود.

مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری یزد بیان کرد: از دیگر عملکردهای ستاد ویژه، بحث استعلام از بانک و رفع مشکل نقدیندگی کارخانه‌هاست که تعداد 10 جلسه در کمیسیون کارگری در این راستا در سال جاری تشکیل شد اما جلسات فرعی نیز زیاد بود که به صورت موردی بررسی و به نتیجه می‌رسید.

تقوایی اظهار کرد: گردباف و سیمرغ مشکل زیست محیطی دارند که با فشار استانداری باید جابه‌جا شوند و به مکان جدید یعنی شهرک صنعتی انتقال یابند.

مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری یزد بیان کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان درخواست دادیم که 2 سال بیمه بیکاری جزو سنوات کارگری استان محسوب شود و جزو مشاغل سخت و زیان‌آور حساب شود.

تقوایی اظهار داشت: سازمان کار و امور اجتماعی، عیدی و مطالبات شب عید کارگران استان را در پایان سال پرداخت خواهد کرد که در این خصوص سازمان کار و امور اجتماعی استان، مجموعه استانداری و دبیر کمیسیون کارگری پیگیر هستند.انتهای پیام

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها