استاندار خوزستان، روند صادرات استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان در این بخش، باید میزان صادرات کالا از خوزستان به عراق 2 برابر شود. به گزارش فارس، سیدجعفر حجازی شامگاه یکشنبه در کارگروه صادرات، واردات و ترانزیت کالا به عراق تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 600 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای شلمچه و چزابه به عراق صادر شده است،
کد خبر: ۱۶۱۳۲۴

 این در حالی است که با توجه به قابلیت‌های خوب استان باید این رقم به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وی به اقدامات در حال انجام برای تحقق این هدف اشاره کرد و افزود: تکمیل و تجهیز امکانات و ظرفیت‌ها در بنادر، بازگشایی بندر اروندکنار و انجام عملیات آماده‌سازی این بندر، ساخت بارانداز در بازارچه‌های مرزی شلمچه و چزابه از جمله اقدامات در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: به منظور رفع مشکلات و تنگناهای بخش صادرات، تقسیم‌بندی کارها بین دستگاه‌های ذیربط انجام شده و سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان به عنوان متولی آماده‌سازی بازارچه‌های مرزی جهت استقرار گمرک در حال اجرای طرح کوتاه مدت و بلندمدت در بازارچه‌های شلمچه و چزابه است.

وی کل ارزش کالاهای صادر شده از خوزستان از طریق بنادر آبادان، خرمشهر، بندر امام، شلمچه و چزابه را در سال جاری 2 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: از این میزان صادرات سهم بازارچه‌های چزابه و شلمچه به عراق حدود 600 میلیون دلار است.

به گفته وی در همین مدت حدود 7 میلیارد دلار کالا از طریق بنادر خوزستان به کشور وارد شده است.

موضوع کسر بودجه گمرکات خوزستان برای استقرار نیرو در بازارچه‌های مرزی،کمبود شدید باسکول در گمرکات خرمشهر، ارتقای سطح گمرک در هندیجان، فعال شدن تعاونی‌های مرزنشین، تخفیف سود بازرگانی کالاهای کانتینری از جمله مواردی بود که در جلسه دیشب با حضور اعضای کارگروه صادرات و واردات مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها