مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: مقدمات برگزاری جشنواره مطبوعات استان در حال آماده شدن است و امیدواریم در سال جدید شاهد برپایی این جشنواره پرتحرک و با طراوات باشیم و من مطمئن هستم این جشنواره یکی از جشنواره‌های به یاد ماندنی و پرثمر خواهد بود.
کد خبر: ۱۶۱۳۲۰

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس بسی‌خاسته، در خصوص برگزاری جشنواره مطبوعات و گزارش عملکرد دو سالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: فعالیت در همه عرصه‌ها در استان خوزستان و همچنین در حوزه فرهنگ و هنر فرصت بسیار خوبی‌ برای خدمت به مردم و جامعه است.

وی تصریح کرد: سال86 سالی مملو از رویدادها و برنامه‌های مختلف بود که تمام آنها با همراهی مجموعه رسانه‌ها و مطبوعات فعال و پویای ما در استان خوزستان به خوبی به انجام رسید و جامعه مطبوعات توانست جایگاه خود را پیدا کند و موثر واقع شود. من از همه عزیزان در نشریات، روزنامه‌ها، مجلات (تخصصی، غیرتخصصی، محلی)، سرپرستی‌های نشریات سراسری و همین‌طور خبرگزاری‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی و صدا و سیمای مرکز خوزستان صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بیش از 2 سال از عمر دولت نهم سپری شد و دولت در بخش‌های مختلف سعی کرد که به شعارهای داده شده جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: تا جایی ‌که به حوزه فرهنگ مربوط است سعی دولت بر این بود که جامعه را به سوی تکامل و به سمت ارزش‌های اصیل انقلاب و اسلام هدایت کند و جامعه را برای رسیدن به نقطه کمال یاری دهد. سیاست‌های اعمال شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا تدوین شده‌اند.

بسی‌خاسته اظهار کرد: با وجود تمام مشکلاتی که در تمام استان‌ها و سراسر کشور وجود داشت، در برخی استان‌ها به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب و هماهنگی و انسجام فوق‌العاده در مدیریت استان، حرکت‌های نسبتا بزرگی انجام شد. در استان خوزستان نیز با توجه به مهیا بودن بستر مناسب و عواملی نظیر تنوع قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و حضور نخبگان، اندیشمندان، هنرمندان و پیشینه تاریخی بسیار ممتاز و همچنین داشتن تجربه گران‌قیمت 8 سال دفاع مقدس، زمینه‌ای مطلوب برای حرکت خوب و موثر در عرصه فرهنگ به وجود آمد.

وی افزود: بر همین اساس در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان با کمک یکدیگر حرکت و تلاش کردیم و همراه و همدل ضمن عبور از مشکلات و چالش‌ها به نقاط امیدوار کننده‌ای رسیدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: تقویم سال 85 و 86 بنا بر آنچه بعد از تجزیه و تحلیل کارشناسان ما در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری؛ همچنین در ارزیابی کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که در کل کشور صورت گرفت، بنا بر محورهای تعریف شده در معاونت‌های مختلف وزارتخانه، استان خوزستان توانست رتبه سوم را کسب کند.

وی افزود: در یک نگاه، استان خوزستان جای کار و تلاش بیشتر و استحقاق کسب رتبه‌ی بالاتری دارد. از منظر دیگر با توجه به وجود مشکلات در گذشته و همچنین وضعیتی که قبلا از نظر مسائل سیاسی رخ داده بود، کسب این رتبه می‌تواند امیدوار کننده باشد و این پیام را به دنبال داشته باشد که در صورت اهتمام، تلاش و همیاری همکاران، خواهیم توانست به نقطه قابل قبول‌تری برسیم که در شان مردم عزیز استان خوزستان باشد.

بسی‌خاسته تصریح کرد: خوشبختانه در بخش‌های مختلف فیلم، عکس، هنرهای تجسمی، نمایش و موسیقی؛ هر آنچه را که طراحی شده بود در قالب جشنواره‌های بومی و استانی برپا کردیم و همچنین در بخش ویژه مسائل دینی و مذهبی با توجه به داشتن یک بدنه بسیار قوی، معتقد و علاقه‌مند در این حوزه در کنار سازمان‌های دیگر که متولی امور مذهبی و دینی هستند، اقداماتی مثل ساختن مساجد، موسسات فرهنگی و مذهبی، هیأت‌ها، تجهیز کتابخانه‌های مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری، کمک به مجامع دینی، کمک به موسسات مذهبی، کمک به برپایی یادواره‌های مختلف در سراسر استان انجام دادیم.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه مسائل فرهنگی نیز اقداماتی مانند توسعه زیرساخت‌ها، گسترش صنعت چاپ، دادن مجوزها، واگذاری مجوز چاپ به استان، دادن تسهیلات بانکی برای توسعه فن‌آوری نشر، دادن تسهیلات تحت عنوان بنگاه‌های زودبازده به متقاضیان، توسعه کمی و کیفی مطبوعات و به لطف خدا از لحاظ کیفی ما شاهد وضعیت بسیار خوبی در عرصه مطبوعات استان خوزستان هستیم.

بسی‌خاسته گفت: همچنین تاکید بر آموزش‌های مختلف برای فعالان عرصه نشریات و حمایت از آنها، ارتباط حضوری و غیرحضوری برای پشتیبانی آموزشی، ارسال محصولات فرهنگی برای فعالان عرصه مطبوعات و اعزام آنها به نمایشگاه‌های کشوری در مقاطع مختلف، پیگیری حمایت‌های یارانه‌ای از مطبوعات استان که در حال حاظر وضعیت ما در خصوص حمایت یارانه‌ای از مطبوعات محلی و استان در حد نسبتا متوسطی قرار دارد؛ امیدواریم بتوانیم در آینده آن را افزایش دهیم، توسعه امتیازات نشر و چاپ کتاب،‌ برگزاری نمایشگاه‌ها و هدایت نشریات به درون رویدادهایی که ما طی مدت 2 سال داشتیم، معرفی نشریات جامعه رسانه‌ای به مردم و تلاش برای ارتباط بین مردم و جامعه رسانه‌ای، از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بسی‌خاسته اظهار کرد: حضور در جشنواره کشوری و کسب رتبه برتر توسط غرفه استان خوزستان، نشان از پویایی و تحرکی است که خوشبختانه در جامعه مطبوعاتی استان وجود دارد.

وی با بیان این که هیچ‌گونه نگرانی از بابت مطبوعات استان نداریم، تصریح کرد: مطمئنا جامعه مطبوعات ما با وجود مشکلات عدیده‌ در جهت گسترش فرهنگ دینی و ارزش‌های انقلابی مانند سربازان گمنام در این حوزه تلاش می‌کنند.

وی افزود: استان‌های لرستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و بوشهر، میهمانان این جشنواره خواهند بود. این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود: یکی، بخش مسابقه و دیگری بخش نمایشگاهی است. امیدواریم که تمام نشریات در این جشنواره شرکت کنند و توانمندی خود را به نمایش بگذارند، رشته‌های شرکت کننده قبلا اعلام شده‌اند و مهلت تحویل آثار تا پایان این هفته است.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها