سرپرست منابع طبیعی گیلان خبر داد:

توزیع یک میلیون اصله نهال رایگان در گیلان

سرپرست منابع طبیعی گیلان از توزیع یک میلیون اصله نهال به صورت رایگان طی هفته منابع طبیعی در گیلان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۹۲۲

رسول محمدی امروز در گفت‌وگو با فارس افزود: منابع طبیعی گیلان امسال با رویکرد جلب مشارکت هرچه بیشتر آحاد مختلف جامعه اسلامی طی هفته بزرگداشت منابع طبیعی که از پانزدهم اسفند هرسال شروع می‌شود برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا با بهره گیری از آموزه‌های دینی و اعتقادی در خصوص اهمیت کاشت نهال و غرس درختان مثمر و مشجر با تلاش پرسنل و کارشناسان منابع طبیعی تعداد یک میلیون اصله نهال آماده شده که توسط ادارات منابع طبیعی شهرستا‌ن‌های استان در طول هفته منابع طبیعی به‌ویژه در مراسم نماز جمعه شهرستان‌ها و مرکز استان بین مردم خداجو و نمازگزاران توزیع می‌شود.

محمدی ادامه داد: گیلان با 565 هزار هکتار جنگل و 256 هزار هکتار مرتع از حیث منابع طبیعی در سطح کشور دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی اضافه کرد: قدمت تاریخی این جنگل‌ها به دوره«هیرکانی» تعلق دارد و برهمین اساس از عموم گیلانیان درخواست می‌شود با آگاهی نسبت به حفاظت و پاسداشت منابع طبیعی بکوشند.

وی در پایان گفت: گیلانیان عزیز به عنوان یک همیار طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی با پل ارتباطی 09696 که به صورت رایگان و در ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی است، با مأموران حفاظتی تماس بگیرند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها