بارش شدید برف در آذربایجان‌غربی؛

فرمانده پلیس‌راه: ارتفاع برف به نیم‌ متر رسید

فرمانده پلیس راه آ‌ذربایجان غربی گفت: هم اکنون به دلیل بارش شدید برف و کولاک در محورهای ارتباطی استان، تردد در این محورها به سختی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۵۹۲۰۰

سرهنگ حیدرزاده گفت: ارتفاع برف در برخی از گردنه‌های استان از جمله گردنه قوشچی به نیم متر می‌رسد.
وی اذعان کرد: بارش برف در محورهای خوی، ماکو، ارومیه، طسوج، ارومیه، مهاباد، اشنویه، پیرانشهر، ادامه دارد و با کولاک شدید همراه است و تردد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ در این مسیرها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایسنا ، فرمانده‌ پلیس راه آذربایجان غربی از مسافران خواست در صورت امکان برای تردد از وسایط نقلیه عمومی‌ استفاده کنند.

حیدرزاده تاکید کرد: رانندگان قبل از حرکت با شماره تلفن 2182425 مرکز کنترل پلیس راه استان تماس و از وضعیت راه‌های استان اطلاع یابند. 



 تمامی محورهای ارتباطی استان باز است

رستگار، مسوول روابط عمومی ‌اداره کل راه و ترابری استان نیز گفت: تمامی‌ محورهای ارتباطی استان علی‌رغم بارش سنگین برف باز است.

وی اظهار کرد: هم اکنون در50 نقطه از استان اکیپ‌های این اداره کل مشغول برف‌روبی و نمک پاشی محورهای ارتباطی هستند.

مسؤول روابط عمومی ‌اداره کل راه و ترابری استان آذربایجان غربی، از مردم خواست از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنند و در صورت مسافرت تجهیزات ایمنی همچون زنجیر چرخ، چراغ مه شکن و لباس‌های گرم و مواد غذایی به همراه داشته باشند.


 برف راه‌های ارتباطی بیش از30 روستای شهرستان خوی را مسدود کرد

ناصر سنایی دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان خوی با  اعلام این خبر ، گفت:  اداره راه و ترابری خوی در حال نمک‌پاشی و تیغ‌اندازی در جاده‌های این شهرستان است و تلاش برای بازگشایی راه‌های مسدود شده روستاهای بخش صناییه و قطور ادامه دارد.

وی با بیان این که تاکنون تلفات انسانی در این خصوص گزارش نشده است تصریح کرد:‌ مدارس ابتدایی روستایی شیفت صبح و کلیه مقاطع تحصیلی شیفت بعد از ظهر این شهرستان امروز تعطیل می‌باشد.

سنایی اضافه کرد: در صورت تعطیلی مدارس در روز آینده، تا ساعت 21 امشب از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکل قطعی گاز در این شهرستان وجود ندارد.

رییس اداره راه وترابری شهرستان خوی نیز اظها رداشت: اکیپ‌های برف روبی این اداره در هشت نقطه حساس این شهرستان در حال برفروبی و نمک پاشی هستند.

هاشم‌زاده تصریح کرد:‌ تمامی‌راه‌های اصلی باز است و توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و در هنگام مسافرت خودرو خود را به زنجیر چرخ و سایر وسایل ایمنی مجهز کنند.


علی رغم برودت هوا مشکل قطعی گاز در آذربایجان غربی وجود ندارد

مسوول روابط عمومی ‌شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: علی‌رغم بارش برف و برودت هوا در روزهای اخیر مشکل قعطی گاز در استان وجود ندارد.

جدیدی گفت:‌ در روزهای اخیر بارش برف و برودت هوا موجب افزایش مصرف گاز در آذربایجان غربی شده است.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و تدابری اندیشیده شده مشکل قطعی گاز در روزهای آینده نیز وجود نخواهد داشت.

مسوول روابط عمومی ‌شرکت گاز آذربایجان غربی از مشترکان خواست علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف گاز نکات ایمنی را نیز رعایت کنند.


بارش برف تا پایان هفته ادامه می‌یابد

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش برف که از روز گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شده تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

صابری گفت: بارش برف در مناطق مرکزی و جنوب استان بیشتر از مناطق دیگر است.

وی اظهار کرد: تا پایان امروز میزان بارش برف در ارومیه کاهش خواهد یافت، ولی از فردا دوباره بارش برف ادامه می‌یابد.

همچنین بنا به اعلام اطلاعات پرواز فرودگاه ارومیه بارش برف و شرایط نامساعد جوی پروازهای امروز این فرودگاه لغو شد و تنها پرواز 2:30 به مقصد تهران انجام خواهد شد.


مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوی گفت:‌ به علت بارش شدید برف مدارس شهرستان خوی امروز تعطیل است

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خوی بیان این که کلیه مدارس ابتدایی و راهنمایی این شهرستان تعطیل می‌باشد، گفت: برای رعایت ایاب و ذهاب دانش آموزان و جلوگیری از حوادث احتمالی امروز مدارس ابتدایی شیفت صبح تعطیلی و بعد از ظهر نیز کلیه‌ی مدارس ابتدایی و راهنمایی تعطیل می‌باشد.

گفتنی است به علت بارش ناگهانی برف عبور و مرور عمومی‌ مردم مختل شده و تلاش پلیس راه و اداره‌ راه و ترابری برای بازگشایی جاده‌ها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها