جشنواره آدم‌برفی در پیست اسکی «پیام مرند» با حضور بیش از 30 هزار نفر از مردم استان آذربایجان شرقی و علاقمندان به ورزش های زمستانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۸۶۱۳
به گزارش خبرگزاری فارس این جشنواره توسط سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برگزار شد.

براساس این گزارش، در این جشنواره علاقمندان تندیس‌هایی از آدم برفی ،ارک علیشاه ،مجسمه ستارخان و دیگر تندیس‌ها درست کردند. در پایان این جشنواره به تعدادی از آثار برگزیده جوایزی اهدا شد.

شرکت کنندگان در این جشنواره معتقد بودند، سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اقدام بسیار مناسبی را برای توسعه ورزش های زمستانی انجام داده و ترویح تفریحات سالم باید بیشتر مورد توجه این سازمان قرار گیرد.

آنان تصریح کردند: از سازمان تربیت بدنی و وزارت راه انتظار داریم که جاده ورودی به پیست اسکی مرند را آسفالت کنند تا علاقمندان به راحتی به این منطقه سفر کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این جشنواره گفت: جشنواره آدم برفی با توجه به استقبال انجام شده سال آینده در دو مقطع زمانی برگزار می‌شود.

مجید ناصر دوست افزود: در جشنواره آدم برفی از 14 شرکت کننده که تندیس های برتری را ساخته بودند تقدیر شد.

او گفت: این جشنواره در دو سطح حرفه ای و غیر حرفه ای برگزار شد که در بخش حرفه ای 250 نفر و در بخش حرفه ای 100نفر شرکت کردند.

ناصر دوست تاکید کرد: در بخش غیر حرفه ای از 8 شرکت کننده برتر و در بخش حرفه ای از 6 شرکت کننده برتر تقدیر شد.

او افزود: به برندگان این جشنواره ورنی اهدا شد تا ضمن تقدیر از شرکت کنندگان صنایع دستی بومی استان ترویج شود.

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: در بخش حرفه ای دانشجویان معماری و صنایع دستی با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

پیست اسکی پیام که در پنج ماه از سال برف دارد، در 60 کیلومتری شمالغرب تبریز قرار دارد. 

همایش ‌ملی نقش ورزش‌های زمستانی در توسعه سفرهای همگانی با برگزاری جشنواره آدم برفی امروز به کار خود پایان داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها