بازیگر با سابقه تئاتر و سینمای کشورمان گفت: روش زندگی ما در دوران کنونی متاسفانه سنت‌ها را از ما می‌گیرد و متاسفانه جوانان امروزی از ریشه‌ها و هویت‌شان دور شده‌اند.
کد خبر: ۱۵۷۲۴۷

   علی نصیریان در حاشیه برگزاری چهارمین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی افزود: متاسفانه جوانان امروزی از ریشه‌ها و هویت‌شان دور شده‌اند و دیگر به دنبال خواندن اشعار، تمثیل ها و حکایت های گلستان و بوستان سعدی، مولانا، نظامی و شاهنامه فردوسی کمتر می‌روند.

وی در خصوص انتخاب برترین های چهارمین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی در تبریز اظهار داشت: به طور کلی حضور در هر جشنواره و همایش یک افتخار است و شرکت کنندگان به هیچ وجه نباید نگران و ناراحت از انتخاب برترین ها باشند، به عنوان مثال شرکت در اسکار و فیلم کن برای شرکت کنندگان یک افتخار محسوب می‌شود، اگر چه تعدادی موفق به دریافت اسکار و نخل طلایی کن می‌شوند.

وی ادامه داد: اهدای جوایز و تندیش در جشنواره فقط یک سنت است، چهارمین همایش آیین های عاشورایی نیز از بین 14 اثر نمایشی ارزشمند با احترام به تمامی آثار هنری، برترین ها را معرفی کرد و تمامی آثار حتی آنهایی که موفق به دریافت جایزه نشدند نیز دارای نکات هنری قابل توجهی بودند.

نصیریان آیین های عاشورایی عزاداری بازار تبریز را نمونه زیبای آیین‌های سنتی دانست و اظهار داشت: امروز هنرمندانی که قصد دارند بعد از 1400 سال اقدام به خلق آثار هنری کنند باید با مخاطب امروز و ریتم زندگی فعلی مردم ارتباط برقرار کنند، باید از این آیین های سنتی الهام بگیرد و با تلفیق خلاقیت و سنت اثری ماندگار خلق کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که وضعیت تئاتر در کشورمان را چگونه می‌بیند، گفت: تاکنون درباره تئاتر ایرانی کم کار کرده‌ایم و بخشی از این تئاتر از سنت های ما ریشه می گیرد، در نقادی ، حماسه های ما روایت می شود.

این بازیگر با سابقه سینما و تئاتر کشورمان گفت: در حوزه نمایش عاشورایی نیز اتفاقات کربلا روایت می شود که بیشتر از نمایش بحث نقادی و شبیه خوانی در آن مطرح است و این نمایش از سایر بخش های هنری دلنشین و جذاب تر به نظر می رسد.

نصریان خطاب به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و شهرداری های کشور گفت: برای اینکه جوانان مان با سنت های گذشته خود ارتباط برقرار کنند، کلاس های و« work shop »های ویژه‌ای برگزار کنند تا ائین‌های سنتی شکل واقعی خود را حفظ کنند و ایرادها برطرف شوند.

فارس


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها