رئیس سازمان اطلاعات امریکا هشدار داد روسیه و چین در حد نزدیک به سطوح دوران جنگ سرد مشغول جاسوسی در تاسیسات امریکا هستند.
کد خبر: ۱۴۶۳۸۲

به گزارش BBC ، مایکل مک کانل رئیس سازمان اطلاعات ملی امریکا هشدار داد هر 2 کشور به صورتی تهاجمی مشغول جمع آوری اطلاعات درباره امریکا هستند.
وی در جلسهای در کنگره امریکا گفت: نهادهای امریکایی در حال نبرد با دشمنان سنتی کشور و همچنین گروههای ترور هستند.
وی هنگام دفاع از قانون جدید که به دولت امریکا اجازه میدهد مکالمات تلفنی بینالمللی و «ای میل»های شهروندان را بدون مجوز دادگاه شنود کند، به دستاویز جاسوسی روسیه و چین متوسل شد.
وی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان گفت: اطلاعات جاسوسی خارجی مربوط به برنامه ها، فعالیتها و نیات قدرتهای خارجی و ماموران آنها برای حفظ امنیت ما ضروری است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن مک کانل همچنین گفت: القاعده همچنان جدیترین تهدید امنیتی برای امریکا است و تلاشهایش را برای استقرار عوامل خود در امریکا تشدید کرده است.
وی ادعا کرد: حزب الله لبنان هم ممکن است بخواهد در داخل خاک امریکا دست به عملیات بزند!
مک کانل گفت: ما ارزیابی میکنیم که حزبالله لبنان، که در گذشته عملیاتی علیه منافع امریکا در خارج از این کشور انجام داده، ممکن است اگر تصور کند که امریکا خطر مستقیمی برای این گروه یا ایران است در طول 3 سال آینده به فکر حمله به داخل امریکا بیفتد!
از ماه اوت که کنگره امریکا قوانین جدیدی را برای مبارزه با ترور وضع کرد، استراق سمع مکالمات تلفنی مردم و نهادها بدون موافقت دادگاه ها، به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.
قانون محافظت از امریکا، به دولت این کشور اجازه میدهد به ارتباطات و مکالمات خارجی گوش دهد حتی اگر گیرنده مکالمات ساکن امریکا باشد.
این اجازه قرار است در ژانویه آینده لغو شود مگر این که کنگره آن را تمدید کند. کاخ سفید میخواهد این اجازه همیشگی باشد.
اما مخالفان از جمله گروههای مدافع حقوق مدنی، میگویند تمدید این اجازه میتواند حریم خصوصی مردم را نقض کند و به دولت اختیار نامحدود برای جاسوسی در زندگی مردم امریکا بدهد.
یکی از مخالفان این قانون خطاب به مک کانل فریاد کشید: بنیانگذاران امریکا در گورهای خود دارند میلرزند.
سیلوستر رئیس، نماینده دموکرات گفت: این قانون بسیار ناقص است و بدون موافقت قبلی دادگاهها اجازه میدهد خانه ها، محلهای کار و رایانههای مردم امریکا را تفتیش کنند.
اما جمهوریخواهان گفتند این قانون شکافی را در مجموعه مقررات جاسوسی این کشور پر میکند و برای استراق سمع مکالمات یک تروریست شناخته شده در داخل امریکا نباید حکم دادگاه لازم باشد.
دانا پرینو، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: جامعه اطلاعاتی به همه ابزارهای لازم نیاز دارد. وی گفت: بوش امروز در مورد تشریح چگونگی کارکرد این قانون به آژانس فوق سری امنیت ملی خواهد رفت.
مک کانل در کنگره ادعا کرد تمدید این قانون برای حفظ امنیت ملی امریکا حیاتی است.

مترجم: علی ایثاری کسمایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها