در پی اظهارات سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که به صورت یک گفتگوی مشروح با شبکه ماهواره ای الجزیره صورت گرفت ، سران رژیم اسرائیل به تعمد کوشیدند
کد خبر: ۱۴۰۷۱۳
از اهمیت مطالب و موضوعاتی که وی در اظهارات خود به آن اشاره کرده و آسیب پذیری این رژیم را نمایان ساخته است ، بکاهند.
سیدحسن نصرالله به شکل کم سابقه ای از توانایی زرادخانه موشکی حزب الله برای آسیب زدن به کل مناطق واقع در زیر سیطره اشغالگرانه این رژیم در فلسطین خبر داد و حتی تاکید کرد این توانایی در جریان جنگ 33روزه لبنان هم وجود داشته و در حال حاضر نیز دست نخورده باقی مانده است.
این بدین معنی است که تل آویو و سایر مناطق کلیدی و حتی نیروگاه اتمی دیمونا و صحرای نقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی می توانند در هرگونه درگیری احتمالی ، مورد اصابت موشک های دوربرد واحدهای رزمی حزب الله قرار گیرند.
البته اتفاقی که در جنگ 33روزه لبنان واقع شد که طی آن موشک های شلیک شده حزب الله به مناطق مختلف در فلسطین اشغالی اصابت کرد، هیچگاه در طول جنگ های گذشته اعراب و اسرائیل رخ نداده بود. بنابراین می توان حدس زد سران رژیم اسرائیل برای این اظهارات تازه و کم سابقه ، حساب ویژه ای را باز کردند و شاید، به درستی دریافته باشند که هرگونه ماجراجویی تازه شان ، هزینه های مرگباری را برای آنان به دنبال خواهد داشت.
لذا می توان انتظار داشت که تل آویو بکوشد با همراه ساختن امریکا و حتی برخی از کشورهای عربی ، دردسرهای تازه ای را در جبهه داخلی لبنان ، برای حزب الله بتراشند، به گونه ای که با تشدید اختلافات داخلی و حمایت بی قید و شرط از دولت سنیوره ، موجبات بروز علایم جنگ های فرقه ای را فراهم آورند. در چنین صورتی ، اسرائیلی ها مطمئن خواهند شد حزب الله چنان در مشکلات داخلی لبنان غوطه ور می شود که مقابله با تجاوزطلبی آنان را از یاد خواهد برد. اما این ، بیش از یک رویا نیست. در اظهارات سید حسن نصرالله می توان به روشنی تحریم جنگ داخلی و ادامه مقاومت را مشاهده کرد.


یوسف قوچانی غروی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها