: تاریخ را باید دوباره و چند باره مرور کرد. مگر نه این که گفته اند «گذشته ، چراغ راه آینده» است. پس باید نقبی به آنچه پشت سر گذاشته ایم ، بزنیم و بار دیگر سرنوشت محتوم افراد و گروههایی را ببینیم که نه فقط به مردم خود که به آرمان ها و شعارهایشان پشت کرده اند.
کد خبر: ۱۳۸۵۶۵

هفته گذشته مستندی 4 قسمتی مربوط به سازمان مجاهدین خلق پخش شد ، سازمانی که خیلی زود پس از انقلاب از سوی مردم عنوان «منافقین» بر آنها نهاده شد.به عبارتی این نشان می داد آنان دارای دو چهره هستند، چهره ای که در پشت تریبون ها و مجالس رسمی در مواجهه با مردم از خود بروز می دهند و چهره ای واقعی که می کوشند آن را پنهان کنند.در آن سالها هر چند که گروهک منافقین در جلب و جذب بخشی از جوانان این مرز و بوم موفق عمل کرده و توانسته بود هوادارانی را به سمت خود بکشاند اما خیلی زود و بویژه پس از جنگ تحمیلی دستهای آنان با آغشته شدن به خون عزیزترین فرزندان این ملت رو شد. ترورهای کور و انفجارهای متعدد، نام این گروهک را در ذیل جنایتکارترین احزاب کشور ثبت کرد.
گروهک تروریستی منافقین پس از آن که از سوی مردم در اوایل دهه 60رانده شد ، در سایه حمایت کشورهای غربی فعالیت های خود را در فرانسه ، انگلیس ، سوئد و... ادامه دادند و سپس راهی کشور عراق شدند تا به عنوان بخشی از ارتش عراق علیه خاک و مردم خود وارد عمل شوند. رسوایی و ذلت ، بالاتر از این متصور نبود. اما آنان همواره سعی داشتند حضور خود را در عراق به عنوان بخشی از پروسه مبارزاتی علیه جمهوری اسلامی توجیه کنند.
مجموعه مستند «گرگها» که پس از سقوط صدام و دستیابی به اسناد و فیلمهای سازمان اطلاعاتی حزب بعث عراق امکان ساخت آن میسر شده بود ، پرونده خیانت و ذلت این گروه تروریستی را بار دیگر گشود. این مجموعه به 2 دلیل دارای اهمیت بود.اول ، نشانگر خروج صدا و سیما از محافظه کاری و قید و بندهایی است که برخی با تحلیل های نادرست ، دست اندرکاران رسانه ملی را از ورود به این میدان ها بر حذر می دارند. و دوم آگاهی بخشی به نسل جوانی است که امروز فقط نامی از مجاهدین خلق می شنوند و چه بسا در فضای اینترنت و ماهواره ها گاه با پیامهای فریبنده و دروغین آنها مواجه می شوند. بگذاریم نسل جوان ما بداند آنها با شعارهای ضدامپریالیستی و آزادیخواهی و میهن پرستانه در دامن امریکا ، غرب و صدام ، دیکتاتور عراق آرام گرفتند.
بگذاریم نسل سوم این مرز و بوم استیصال و ذلت و زبونی در دریافت کمک مالی از صدام و التماس های رجوی در درخواست ملاقات با دیکتاتور عراق را ببینند. بگذاریم تا مردم از زبان رجوی ، سرکرده منافقین بشنوند که تصریح می کند سرنوشت آنها با سرنوشت صدام و رژیم بعث گره خورده است و امروز بار دیگر پس از سقوط و مرگ سردمداران رژیم بعث ، این گروه در سایه حمایت امریکایی ها در پادگان هایشان در آب نمک خوابانده شده اند تا روز دیگری و با نامی دیگر، پرونده ای جدید از خوش خدمتی هایشان به دشمنان این ملت را بگشایند.
مردم انتظار دارند رسانه ملی با خروج از کالبد محافظه کاری تحمیلی این راه را ادامه دهد و با جسارت و تعهد و روشن بینی ، تاریخ را آن گونه که هست ورق زده و طلیعه دار آگاهی بخشی به ایرانیان در سراسر جهان باشد.

بیژن مقدم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها