از الزامات عصر نو درک و شناخت درست از آن می باشد. در عصری که زندگی می کنیم ، تحولات جهانی پرشتاب از پی هم می آیند و می روند و براستی جهان به مثابه یک دهکده شده است.
کد خبر: ۱۲۶۱۷۹

کوچکترین رخداد در گوشه ای از دنیا در کوتاهترین زمان در جهان بازتاب می یابد.
در عرصه داخلی نیز درک درست از روزگاری که در آن زیست می کنیم ، برخورداری از افق و چشم انداز آینده با اتکای به رخدادهای گذشته و عملکردهای موجود ضرورتی انکارناپذیر می باشد. افزون بر این شناخت و آگاهی از نیاز مخاطبان ،جامعه جوان ابهامات موجود و توان احصائ و پاسخگویی به آنها به هنرمندانه ترین روشها را می طلبد.اما آنچه که این مهم را محقق می نماید نگاه نو به مسایل و رخدادهای پیرامون می باشد که این مستلزم نوآوری ، خلاقیت ، شجاعت و ریسک پذیری است.
واقعیت آن است که رسانه ملی با افزون بر 106شبکه رادیو تلویزیونی که با بیش از 31زبان فراملی برنامه تولید و پخش می کند، مخاطبان بسیاری پیدا کرده امروز از چنین نگاهی در دوره جدید برخوردار شده است.
همه منصفان از جناح های سیاسی مختلف بر این نکته متفق القولند که صدا و سیما در اعماق خانواده ها نفوذ کرده است و ظهور چندصدایی با پژواک نگاه ها و دیدگاه های مختلف از رسانه کاملا ملموس و محسوس است.
صدور بیانیه بیش از 256تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تقدیر و تشکر از صداوسیما در تهیه و پخش برنامه ها و سریالها در ایام الله دهه فجر را می توان از همین منظر واکاوی کرد.
این بیانیه که در تاریخ پارلمان کشور از نظر تعداد امضائکنندگان و امضائ رئیس ، نواب رئیس ، اعضای هیات رئیسه ، روسای کمیسیونها، روسائ و اعضای فراکسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی کم سابقه بوده است تجلیل از مدیریت ، معاونان ، مدیران مراکز و کارکنان رسانه ملی مطرح و فعالیت های ویژه در دهه فجر امسال را گامی بزرگ برای آشنایی نسل جوان با رخدادها و رویدادهای دوران مبارزه ستمشاهی دانسته است.
بی شک فراوانند مخاطبانی در سراسر کشور که این رویکرد و نگاه نو را پسندیده اند و خواهان تداوم آن هستند. نگاهی که مستلزم «دوری از محافظه کاری ، اجتناب از کار کلیشه ای و لزوم جسارت ، شفاف سازی و صداقت» در تبیین رخدادها و حوادث تاریخی است. در برنامه های ایام الله دهه فجر نه تنها نسل سوم انقلاب با گذشته پرافتخار پدران خود در دوران مبارزه ستم شاهی و ندای حق طلبی آنان بیشتر آشنا شدند و عزم و اراده خود را برای پاسداشت از این همه مواریث و افتخار دوچندان نمودند بلکه نسل انقلاب با گرایش های سیاسی مختلف همه خود را در قاب صدا و سیمای جمهوری اسلامی دیدند و نیک دریافتند برای محافظت از آن «انقلاب خدایی» باید «اسلام ، مردم و رهبری» را به عنوان سه رکن ناگسستنی و انفکاک ناپذیر انقلاب در پرتو «وحدت» پاس دارند و چه زیبا ملت بزرگ ایران اسلامی در حضور حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن این «ندای الهی» را در آغازین بهار بیست و نهم خود به رخ جهانیان کشید.
شکی نیست که اقبال افکار عمومی و این گونه حمایت های منتخبان ملت مسوولیت خادمان در رسانه ملی را دوچندان می کند و امید آن است که با حسن تدبیر و تداوم این فعالیت ها پاسخ شایسته ای به اعتماد عمومی ملت بزرگ ایران داده شود.


علی دارابی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها