از عاشورا و تاسوعا عبور کردیم ، اما یاد حسین (ع) نه در محرم که در همه روزها و ماهها همراه ماست ؛ چونان خون در رگها.
کد خبر: ۱۲۵۳۸۱

عزاداری برای مظلومان کربلا جزو فضائلی است که هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آن شود ، هر چند در طول تاریخ و در مناطق مختلفی برخی نمادها به عزاداری اباعبدالله وارد و رفته رفته رنگ عادت به خود گرفت ، اما اصالت عزاداری های سنتی ، باشکوه تر از آن بوده که چنین رفتارهایی بتواند آن را به حاشیه براند. اما این بدان معنا نیست که نتوانسته اند گردی از خرافه ها و تحریف ها بر این اصالت تاریخی بنشانند.
بسیاری از اندیشمندان بزرگ اسلامی همواره تلاش کرده اند تا پیرایه های زاید را از عزاداری های پرشور و معرفت زا دور کنند.
فریادهای شهید مطهری علیه تحریف های عاشورا، همچنان در پیش رویمان است که چگونه باصراحت و شجاعتی کم نظیر بر هر چه ناراستی است تاخت تا حسین (ع) و کربلا و اصحاب فداکار او را آنچنان که بودند ، بنمایاند. چرا که آنان در عظمت و بزرگی و رادمردی چیزی کم نداشته اند تا به دروغ بافی های امروز و دیروز محتاج باشند.
هر چه قیام کربلا زلال تر معرفی شود ، بیشتر بر جان ها و اندیشه ها رسوخ می کند.
اشاره فوق مقدمه ای بود برای اشاره به همایش و یادمانی که 4 سال است به همت صدا و سیما شکل گرفته است.
همایش تجلیل از پیرغلامان در حقیقت گرامیداشت حنجره های سبزی است که حماسه عاشورا را فریاد می کنند.
تجلیلی از همه کسانی است که عمر خود را در راه زنده نگهداشتن یاد و نام عاشورا صرف کرده اند. مردانی که به غلامی و خدمتگزاری اهل بیت افتخار می کنند: عصا به دستان موی سپیدی که می توانند الگویی برای نسل امروز و فردا باشند.
اقدام صدا و سیما و معاونت فرهنگی شهرداری تهران در برگزاری این یادمان ستودنی است که چهارمین سال خود را پشت سر می گذارد.
صاحبان منبر و مداحان بدانند رسانه ای پرقدرت برای انتقال پیام در اختیار دارند که باید با بهره گیری از ظرایف هنری ، غنای متن و موسیقی متین ، آن را به مخاطبان تشنه و بی شمار خود منتقل کنند.
همانگونه که رهبر فرزانه انقلا ب اسلا می می گویند: «صدا، آهنگ و موزیک باید وسیله ای برای انعکاس و ارائه حقایق عاشورا باشد و در نوحه خوانی ها محتوا و جهتگیری های عاشورا ملاحظه شود.» 1 1- رهبر معظم انقلاب - 12 مهر 1363
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها