معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی - کاربردی برخی تغییرات در آییننامه پذیرش دانشجویان نخبه به صورت بدون کنکور در این دانشگاه را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۱

به گزارش ایسنا ، دکتر کشتکار ، با اشاره به ابلاغ آییننامه جدید «پذیرش دانشجویان ممتاز در دوره بالاتر بدون شرکت در آزمون ورودی» از سوی معاون آموزشی وزارت علوم، گفت: این آییننامه تفاوتهایی با آییننامه قبلی دارد که متعاقبا9 اعلام میشود.
وی لزوم دانش آموخته شدن متقاضیان دوره کاردانی در چهار نیمسال را از شرایط جدید آییننامه پذیرش دانشجویان نخبه بدون کنکور اعلام کرد و گفت: این داوطلبان باید دارای میانگین معدل 18 باشند که در آییننامه قبلی شرط معدل 17 ذکر شده بود.
کشتکار ادامه داد: شرط معدل برای داوطلبان در مقطع کارشناسی ناپیوسته و پیوسته کماکان 17 است و تغییری نکرده است.
وی تاکید کرد: متقاضیان صرفا9 در دانشگاه محل تحصیل باید ادامه تحصیل دهند و این مورد هم در آییننامه جدید ذکر شده است.
دبیر کمیته پذیرش نخبگان علمی - کاربردی با اشاره به این که پذیرش بدون کنکور دانشجو در دانشگاه توسط " کمیته پذیرش نخبگان علمی کاربردی" انجام می شود ، افزود: طبق آییننامههای موجود دانشجویان ممتاز و نخبگان علمی - کاربردی واجد شرایط را میتوان بدون حضور در کنکور در دانشگاه جامع علمی - کاربردی در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفت ازجمله این دانشجویان، دارندگان رتبههای نخست در مسابقات معتبر ملی و بینالمللی، نفرات برتر کنکور، مقام آورندگان مسابقات ورزشی و دارندگان معدل بالای 18 هستند. البته دارندگان معدل 18 به بالا باید جزو 10 درصد ممتازان دورههای خود باشند یعنی اگر در دورهای تعداد حائزان این شرایط بیش از تعداد تعیین شده باشد، اولویت با افرادیست که معدل بالاتر را کسب کردهاند و مرجع اعطای پذیرش به متقاضیان، کمیته فوق الذکر است.
معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تا سال گذشته بر اساس آییننامههای قبلی فارغالتحصیلان و دانشجویان ترم چهارم میتوانستند از امتیاز شرط معدل استفاده کنند در سال 84 حدود 3500 متقاضی به تکمیل فرمهای مربوط پرداختند و پس از بررسی وضعیت آنها در کمیته پذیرش نخبگان علمی - کاربردی در نهایت 472 نفر از تسهیلات ورود بدون کنکور به دانشگاه استفاده کردند.
وی با اشاره به این که طبق آییننامه، تنها 10 درصد ظرفیت دانشگاه را میتوان به نخبگان اختصاص داد، افزود: از خرداد ماه امسال فراخوان پذیرش بدون کنکور آغاز شد و اکنون اطلاعات لازم در سایت دانشگاه به آدرس اینترنتی www.uast.ac.ir موجود است. برای شرکت داوطلبان در اخذ این نوع پذیرش سه نوع فرم مهم وجود دارد که باید تکمیل شده به دانشگاه ارسال شود.
وی توضیح داد: در فرم شماره یک، مشخصات دانشجو، وضعیت فارغالتحصیلی و مدارک لازم خواسته شده است و داوطلب باید وضعیت خود را برای استفاده از تسهیلات با تکمیل این فرم اعلام کند که این فرم باید به تایید رییس مرکز و رییس واحد استانی نیز برسد.
وی تصریح کرد: تایید مدارک از سوی رییس واحد استانی برای استانهایی به غیر از تهران ضروریست و تایید رییس واحد استانی برای داوطلبان تهرانی و استانهایی که فاقد واحد استانی هستند، ضرورت ندارد.
وی فرم شماره دو را تاییدیه معدل داوطلبانی دانست که در استان تهران و استانهای فاقد واحد استانی حضور دارند و افزود: معدل این داوطلبان ازسوی رییس مرکز و مدیر امور خدمات آموزشی دانشگاه تایید میشود و در صورتی که در استانهای دیگر فرم شماره سه باید تکمیل شود که توسط رئیس مرکز و رئیس واحد استانی تایید می شود.
دکتر کشتکار افزود: پس از ارسال مدارک از سوی متقاضیان، کمیته پذیرش نخبگان علمی - کاربردی به بررسی آنها میپردازد و 10 درصد ظرفیت مقطع کارشناسی ناپیوسته که واحد گسترش و آزمون دانشگاه برای سال آینده در نظر میگیرد به این داوطلبان اختصاص داده خواهد شد.
معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به این که داوطلبان میتوانند 3 رشته و 5 شهر را برای تحصیل خود انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: انتخاب آزاد برای این دسته از داوطلبان وجود ندارد و تکمیل و ارسال فرم از سوی متقاضیان تضمینی برای پذیرش حتمی آنها نیست.
وی اظهار امیدواری کرد که امسال نیز دانشگاه بتواند با استفاده از فرصت به دست آمده با اعطای این نوع تسهیلات، به تشویق نخبگان علمی - کاربردی بپردازد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها