دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از طراحی سیستم ارزیابی عملکرد فارغالتحصیلان دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۸

به گزارش ایسنا ، دکتر بهرام عینالهی با اشاره به سیستم ارزیابی عملکرد فارغالتحصیلان دانشگاههای علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر سیستمهای ارزیابی درونی، بیرونی درون دانشگاهی و اعتبار بخشی در خصوص ارزیابی عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی کشور انجام میشود.
وی در رابطه با ارزیابی درونی، تصریح کرد: بر این اساس گروههای آموزشی دانشگاهها موظفند قسمتهای مختلف پروسه آموزشی گروه خود را ارزیابی کنند که از مهمترین بخشهای آن ارزیابی out put یعنی فارغ التحصیلان است، طی این فرایند وضعیت آینده فارغالتحصیلان بررسی میشود ، بنابراین رفع مشکلات موجود با طراحی برنامه آموزشی جدید توسط گروههای آموزشی از مهمترین مزایای این طرح است.
وی افزود: ارزیابی برونی درون دانشگاهی نیز به این معناست که مدیریت دانشگاه عملکرد گروههای آموزشی خود را ارزشیابی میکند.
به گفته دکترعین الهی در اعتبار سنجی نیز که توسط وزارت بهداشت انجام میشود عملکرد دانشگاهها بر مبنای ارزیابیهای درونی و برونی درون دانشگاهی ارزشیابی و اعتبار سنجی میشود.
وی با اشاره به برنامههای وزارت بهداشت برای استاندارد سازی گروههای آموزشی تخصصی و فوق تخصصی، خاطرنشان کرد: وزارتخانه برای اجرای بهتر کار از بین بهترین مشاوران WFME ، مشاورینی را برای برگزاری کارگاههای آموزشی در جهت آموزش روشهای اعتبارسنجی و استانداردسازی برنامههای آموزشی دعوت کرده است.
وی افزود: امسال نیز از دکتر جان نورسینی رییس بنیاد پیشبرد آموزش و پژوهش پزشکی در سطح بینالمللی دعوت شده است تا در کارگاهی یک هفتهای از 6 مرداد ماه به ارایه مطالبی در این زمینه بپردازد.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت بحث رهبری آموزشی در وزارت بهداشت، اظهار کرد: شکل گیری سیستم رهبری آموزشی یکی از ضروریات پیشرفت در کشور است، به عبارت دیگر در این طرح کلیه عوامل دخیل در آموزش اعم از مدیران ، اعضای هیات علمی، دستیاران و دانشجویان باید در پیشبرد مسائل آموزشی و پژوهشی پزشکی سهیم و دخیل باشند ، به عبارت دیگر باید مباحث گروه گرایی به جای فرد گرایی در دانشگاهها تقویت شود.
دکتر عین الهی در خاتمه با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با دستیاران دانشگاههای مختلف علوم پزشکی کشور گفت: دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت آمادگی دریافت کلیه نقطه نظرات عوامل فرایند اعم از اعضای هیات علمی و دانشجویان را در جهت پیشرفت آموزش پزشکی کشوردارد و در این راستا راهاندازی یک وبلاگ نیز پیش بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها