در پی انتشار اخبار ریاست علی لاریجانی بر شورای هماهنگی نیروهای انقلاب و طرح موضوع احتمال تبدیل شدن این شورا به یک حزب فراگیر ، حمیدرضا ترقی گفت : علی اکبر ناطق نوری بعد از پایان کار بازسازی شورای هماهنگی و تغییرات اساسنامه این تشکل همچنان بعنوان عضو موسس در این شورا فعالیت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۶۹۰۱

به گزارش ایسنا ، عضو شورای هماهنگی نیروهای انقلاب با اشاره به نشست اخیر سران شورای هماهنگی استانهای سراسر کشور گفت : در راستای بازسازی شورای هماهنگی و تغییرات اساسنامه که به نحوه فعالیت آینده شورا مربوط می شود، نشست اخیر شورا برگزار شد و در این نشست از آنجا که ناطق نوری مسوولیت اجرایی را در راستای ایجاد تغییرات در شورای هماهنگی نپذیرفت علی لاریجانی این مسوولیت را عهده دار شد.عضو شورای هماهنگی نیروهای انقلاب با بیان این که این تصمیم قبل از برگزاری انتخابات اتخاذ شده بود، یادآور شد: درحال حاضر که این کار به مرحله اجرا درآمده لاریجانی با تعیین کمیته ای این مسوولیت را عهده دار شده است .وی درباره سرنوشت کمیته 5 نفره شورای هماهنگی نیز با یادآوری این که این کمیته به منظور ایجاد هماهنگی در مقطع انتخابات شکل گرفته بود ، گفت : بعد از ایجاد تغییرات ، شورای هماهنگی دارای هیات موسس 15 نفره ای که از سران جریان اصولگرا و حتی نامزدهای این جریان در زمان انتخابات در آن حاضر هستند ، تشکیل خواهد شد. این عضو حزب موتلفه همچنین خبر مربوط به تمایل جریان اصولگرا نسبت به تبدیل شورای هماهنگی به حزبی فراگیر را تکذیب کرد و گفت : این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و در جلسه اخیر شورا چنین موضوعی مطرح نشد تنها مساله ایجاد هماهنگی بیشتر بین اصولگرایان و چارچوبی جدید و براساس روندی دمکراتیک تر بوده است.

تحزب گرایی در شورای هماهنگی

محمدرضا باهنر ، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی و عضو تاثیرگذار شورای هماهنگی در همین ارتباط گفت : هنوز اتفاق جدی نیافتاده و اخبار به تدریج اعلام خواهد شد.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شورای هماهنگی نیروهای انقلاب به منظور بازنگری نقاط ضعف و قوت گذشته و همچنین برنامه های دوره آینده بعد از هر انتخاباتی ، جلساتی دارد که قطعا تغییر و تحولات را نیز به اطلاع خواهد رساند. باهنر با تاکید حزب نبودن شورای هماهنگی نیروهای انقلاب ، خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم تا در احزاب همسو و همراه هماهنگی هایی ایجاد کنیم تا بتوانیم با برنامه ریزی گام بعدی را در آینده داشته باشیم .وی تاکید کرد: هنوز مسائل مربوط به ساختار و تعیین رئیس شورای هماهنگی مشخص نیست و طبیعتا به تدریج اعلام خواهد شد. اما یک عضو دیگر شورای هماهنگی نیروهای انقلاب به خبرنگار ایسنا گفت : درجلسه اخیر این شورا عنوان شده که شورای هماهنگی اولیه جمع شود و جبهه اصولگرایان به صورت حزب تشکیل شود.به گزارش ایسنا، حسین نجابت با اشاره به این که در جلسه اخیر شورای هماهنگی باهنر و لاریجانی صحبت کرده اند ، گفت : در این جلسه که تعدادی از اعضای شورای هماهنگی استان ها حضور داشته اند عنوان شده که قرار است شورای هماهنگی اولیه جمع شود و به اصطلاح جبهه اصولگرایان را به صورت حزب تشکیل دهند. محمدرضا میرتاج الدینی ، نماینده تبریز نیز در پاسخ به این که آیا قرار است این جریان فراگیر به یک اتاق فکر برای دولت تبدیل شود؛ گفت : درخصوص این موارد در آن جلسه صحبتی نشد. طبعا این جریان به یک جریان همفکر و همسو با دولت است و یکی از برنامه هایش هم همفکری و پشتیبانی از دولت است اما نه به منظور این که فقط برای دولت بلکه حمایت از دولت یکی از برنامه های آن است . میرتاج الدینی افزود: در شکل جدید هم مشارکت همه جریان اصولگرا در تصمیم گیری تعریف شده و هم مشارکت استانها که وقتی شکل جدید به صورت رسمی تدوین شد باید از سوی باهنر ، لاریجانی ، کوهکن یا ترقی اعلام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها