رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار گفت حفظ حرمت خبرنگاران بر همه واجب است و انها نیز باید اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.
کد خبر: ۷۱۹۸۰

غلامعلی حداد عادل در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در سخنانی که از رادیو فرهنگ پخش شد با اشاره به جایگاه حساس و خطیر خبرنگاران تاکید کرد وظیفه خبرنگاران تشریفاتی نیست بلکه در جامعهای که می خواهد از استبداد به دور باشد و تکلیف حکومت را مردم تعیین کند.
مردم در رای دادن به ازادی و اگاهی نیاز دارند که ازادی را حکومت و اگاهی را اهل فکر ، اهل قلم و رسانه ها باید تامین کنند.
وی افزود خبرنگاران از عناصر اصلی جریان ازاد اطلاعات در رسانه ها هستند که با اگاه کردن توده های مردم ، به مردم سالاری واقعیت می بخشند و رای مردم با تلاش اهل فکر و نظر و از جمله رسانه ها واقعی می شود.
حداد عادل با ارزوی موفقیت برای خبرنگاران گفت در دیدار جداگانهای با خبرنگاران از انها تشکر خواهم کرد وی با تبریک اغاز ماه مبارک رجب و ولادت امام محمدباقر (ع) افزود امام پنجم مظهر علم و تقوا بود و یاد این امام بزرگوار الهام بخش روحیه علم و تحقیق است و در دانشگاهها و حوزه های علمیه از سالها پیش همزمان با ولادت ایشان فعالیت های پژوهشی مختلفی اغاز می شده است.
وی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی افزود این نهاد نیز نمونهای از جهاد در راه دانش است که با الهام از تعالیم اسلام و ائمه معصومان علیهم السلام صورت گرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مسائل هستهای کشور افزود منتظر پاسخ سه کشور اروپایی به اعلام تصمیم ایران برفک پلمپ تاسیسات اصفهان بودیم و نامه وزرای این سه کشور که به ایران تقدیم شد تامین کننده حقوق کشورمان نیست.
وی گفت اروپایی ها در نامه خود درباره برخورداری ایران از انرژی صلح امیز هستهای کمتر صحبت کردهاند و بیشتر به مسائلی پرداختند که جزء حقوق طبیعی و عادی کشورهاست.
حداد عادل خاطر نشان کرد سه کشور اروپایی در عین حال که در این نامه و در موافقتنامه تهران و پاریس بر حق مسلم ایران در برخورداری از انرژی هستهای تاکید کردهاند در عمل هیچگونه پیشنهادی برای تامین این حرف نداده اند و نمی دهند.
وی گفت انها در موافقتنامه پاریس استفاده صلح امیز ایران از انرژی هستهای را موکول و مشروط به تضمین عینی برای صلح امیز بودن این استفاده کرده بودند و ما هم چون مصممیم این استفاده صلح امیز باشد مانعی در اینکه تضمین عینی پیدا شود ندیدیم و از سران این کشورها خواستیم مقصود خود را از تضمین عینی بیان کنند اما ظاهرا مقصود اروپایی ها از این تضمین تعلیق دائم و توقف کامل است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت پس شرط استفاده صلح امیز از انرژی هستهای که اصولا اژانس برای تامین این حق به وجود امده است چیست اگر کشوری امادگی داشته باشد که مقررات اژانس را بپذیرد و اجرا کند اما باز هم نتواند پس چه کشوری می تواند استفاده کند.
حداد عادل تاکید کرد ایران مصمم است از حق خود برای استفاده صلح امیز انرژی هستهای استفاده کند و این تصمیم را هم به سه کشور اروپایی رسانده است.
وی گفت مقامات ایران نیز باید اراده خودشان را هرچه زودتر به مرحله اجرا دراورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها