کنفرانس خبری این هفته حمیدرضا آصفی ، سخنگوی وزارت امور خارجه بیشتر حول چالش های خاورمیانه و پرونده هسته ای ایران برگزار شد ولی آنچه دیروز توجه بیشتر محافل خبری را به خود جلب کرد ، درخواست آصفی از کشورهای منطقه برای ارجاع پرونده رژیم صهیونیستی به شورای امنیت بود.
کد خبر: ۶۳۷۹۵

آصفی گفت : اسرائیل ، صلح و امنیت منطقه را تهدید می کند و کشورهای منطقه اگر می خواهند کار خوبی انجام داده باشند ، بهتر است پرونده رژیم صهیونیستی را به شورای امنیت سازمان ملل بفرستند. وی ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس به هیچ وجه یک از مبانی بین المللی پایبند نیست و ما پیش از این نیز نگرانی خود را دراین خصوص اعلام کرده ایم و باز هم اعلام می کنیم . وی در ارتباط با چارچوب کنونی مذاکرات هسته ای کشورمان با 3 کشور اروپایی گفت : چارچوب های مذاکرات کنونی از این قرار است:
1- ایران به هیچ وجه از حقوق مشروعش صرف نظر نخواهد کرد.
2- تعلیق غنی سازی نمی تواند طولانی مدت باشد و باید در اسرع وقت صورت گیرد.
3- اگر جمهوری اسلامی ایران احساس کند طرف مقابل در حال اتلاف وقت و مذاکرات در حال طولانی شدن است ، طبیعی است که هیچ اصراری بر ادامه این مذاکرات نداشته باشد.
4- ما هیچ ابایی نداریم که تضمین های عینی به اروپا دهیم و البته آنها هم باید تضمین های محکم به ما بدهند.
وی درباره پیشنهاد البرادعی مبنی بر محدودکردن کشورهای دارنده چرخه سوخت هسته ای با توجه به نزدیکی زمان کنفرانس بازنگری ان.پی.تی گفت : جمهوری اسلامی ایران و خیلی های دیگر این مساله را قبول ندارند ؛ چرا که محروم کردن کشورها به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها