واحد مرکزی خبر:در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال 1384 که امروز به ریاست آیتالله هاشمی شاهرودی تشکیل شد درخصوص تعیین قیمت دیه بحث و بررسی بعمل آمد که با پیشنهاد وزیر دادگستری و تصویب رئیس قوه قضائیه حداقل دیه کامل در سال 1384 مبلغ 250 میلیون ریال تعیین شد.
کد خبر: ۶۱۷۸۴

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی قوه قضائیه ، در این جلسه همچنین مفادی از پیش نویس لایحه قانون شورای حل اختلاف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
آیتالله هاشمی شاهرودی در این جلسه با تبریک سال نو اظهار امیدواری کرد که خداوند این سال را سال پربرکت برای مردم عزیز ایران ، اسلام و مسلمین قرار دهد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال نو ان را مانند همیشه امید بخش ، دلگرم کننده و راهگشا برای مسئولان خواند.
وی با برشمردن ویژگیهای خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ان را منشائ اعتماد مردم به اسلام ، نظام و رهبری دانست و گفت هیچ نظامی در جهان با این خصوصیات و امتیازها حتی در کشورهای مدعی مردم سالاری و دموکراسی وجود ندارد.
آیتالله هاشمی شاهرودی در ادامه به آثار مکتب تشیع و اسلام ناب علوی اشاره کرد و گفت امروز اسلام ناب علوی با توجه به شاکله اجتماعی و بشری و برنامههای ممتاز و ارزندهای که دارد روز به روز شکوفا و توسعه می یابد به طوریکه دشمنان اسلام هم به عقلانی بودن این مکتب اذعان دارند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به پاسخگو بودن نظام اسلامی گفت حکومت جمهوری اسلامی در چارچوب عقلانی حرکت کرده است و با احیای حفظ کرامت انسانی ، مردم سالاری دینی و دموکراسی از هر گونه افراطی گری حذر داشته است.
آیتالله هاشمی شاهرودی همچنین در این جلسه با تبیین برنامه 5 ساله دوم قضایی سیاستهای کلان ان را راهبردی دانست و بر اجرای دقیق و صحیح برنامههای مصوب از سوی مسئولان قضایی تاکید کرد.
رئیس قوه قضائیه یادآور شد قوه قضائیه بر آن است که در برنامه 5 ساله دوم قضایی به چشماندازهای سرعت ، دقت و صحت در رسیدگی به پروندهها دست یابد و از منابع انسانی مسئولیت پذیر ، آگاه و کارامد استفاده و از مشارکت مردم و نهادهای شبه قضایی برای رسیدگی به پروندهها با بکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات استفاده کند و نظارتی کارامد و اثربخش براساس وظایف و اختیارات قانونی بر امور محوله داشته باشد تا دسترسی همگانی به اطلاعات مربوط به عملکرد دادگاهها و آرای قضایی و ایجاد نظام یکپارچه تحقیقاتی محقق شود.
آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه هدفهای کلان پنج ساله دوم قضایی را افزایش مشارکت مردم و نهادهای مدنی در حوزه عدالت ، افزایش اعتماد جامعه به قوه قضائیه ، بهبود کارایی و اثربخشی نظام قضایی کشور ، افزایش دسترسی به عدالت و توسعه منابع انسانی اعم از قضایی و اداری اعلام کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها