جام جم آنلاین: شارل دوگل تنها شخصیت سیاسی است که در فهرست ده نفری قرار دارد که قرار است تماشاگران تلویزیون فرانسه بزرگترین زن و مرد تاریخ فرانسه را از میان آنان انتخاب کنند.
کد خبر: ۶۱۳۶۹

رقیبان این قهرمان زمان جنگ (جهانی دوم) فرانسه برای انتخاب شدن به این عنوان دو دانشمند ، دو هنرپیشه کمدی ، یک آواز خوان ، یک کاشف زیر دریاها و یک مدافع حقوق فقرا هستند.
شخصیت های معروف دیگری مانند ناپلئون ، شارلمانی ، لویی چهاردهم ، یا فرانسوا میتران ، اگر چه در ردیف صد نفر اول هستند اما در میان ده نفر اول جایی ندارند.ژاک شیراک رئیس جمهور کنونی در رتبه 42 است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ده نام اول در یک برنامه تلویزیونی زنده و مستقیم از مجلس سنای فرانسه از تلویزیون دولتی «فرانس 2» پخش شد.
در طول دو هفته آینده این کانال فیلم های مستند نیم ساعتی پخش خواهد کرد که شخصیت های معروف معاصر فرانسه در آنها معرفی خواهند شد.
مردم می توانند با اینترنت ، تلفن یا نامه رای بدهند و برنده نهایی در یک برنامه زنده و مستقیم تلویزیونی دیگر از مجلس سنا معرفی خواهد شد.
نامزدهای غیر از دوگل عبارتند از: ماری کوری و لویی پاستور ، کولوش و بورویل (هنرمندان کمدی) ، ویکتور هوگو و مولیر (نویسنده) ، ادیت پیاف (آوازخوان) ، ژاک کوستیو (کاشف زیر دریاها) و «ابه پی یر» (92 ساله و تنها فرد زنده این فهرست) که نیم قرن از عمر خود را صرف کار برای مردم بی خانمان کرده است.
در ردیف های پایین تر این فهرست که به وسیله یک موسسه نظرسنجی تهیه شده به نام های ناپلئون (16) ، شارلمانی (22) ، میتران (24) ، ژاندارک (31) و لویی چهاردهم (50) برمی خوریم.
روبسپیر رهبر انقلابی فرانسه در ردیف 72 است. بالاترین در میان ورزشکاران زین الدین زیدان 21 ، میشل پلاتینی 41 ، اریک تابارلی (دریانورد) 49 و یانیک نوآ (قهرمان تنیس) 56 است.
در میان هنرپیشگان سینما و تئاتر اسامی فرناندل (13) ، لویی دوفونس (17) ، ژان گابن (18) و ژان پل بلموندو (38) ، کاترین دنیوو (97) و ژار دپاردیو (99) به چشم می خورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها