رئیس جمهوری گفت : بسیج باید در همه زمینه ها پیشتاز باشد. باید همان گونه که ایمان بسیجی پشتوانه حضور و حماسه آفرینی او در جبهه ها می شد ، امروز ایمان و انضباط بسیجی پشتوانه تلاش بسیجیان
کد خبر: ۵۱۰۵۱
ما در علم ، فرهنگ ، اخلاق و سازندگی میهن اسلامی باشد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا ، سید محمد خاتمی طی سخنانی در مراسم نهمین یادواره شهید حسین فهمیده و 36هزار شهید دانش آموز و در جمع دانش آموزان دختر بسیجی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و امید به این که خداوند توفیق پیروی از این امام بزرگوار را به همه عنایت فرماید ، از ایشان به عنوان امام معصومی که در حفظ اسلام ، انسانیت ، شرف و آزادگی ، کوشید نام برد و خاطرنشان کرد که ایشان با وجود آمادگی برای شهادت و اشتیاق به آن ، برای این که قیام حسینی جاودانه شود، صبورانه ایستاد و تحمل کرد و خون دل خورد و در واقع کاری شجاعانه تر از حضور در صحنه درگیری و شهادت در کربلا انجام داد. رئیس جمهوری با اشاره به زمان 8 ساله جنگ تحمیلی اظهار کرد: 550 هزار دانش آموز در زمانهای مختلف در جبهه ها حضور یافتند و 36هزار تن از شهیدان عزیز ما از دانش آموزان ، این کبوتران خونین بال عشق ، ایمان و آزادی بودند. دانش آموزان ما تنها در جریان دفاع مقدس این همه عظمت از خود نشان ندادند بلکه قبل از انقلاب نیز حضور دانش آموزان در عرصه ، باعث شادابی حضور مردم شد و امروز نیز این قشر نقش ممتازی دارند. رئیس جمهوری با اشاره به نقش و جایگاه ممتاز زنان و دختران از صدر اسلام تا امروز ، در انقلاب و در دفاع مقدس ادامه داد: امروز در عرصه های مختلف دختران و زنان ما در بسیاری از موارد گوی سبقت را از همتایان پسر خود ربوده اند ، خوشحالم که در کنار نام فهمیده ها ، بهنام ها و طوفانی ها ، نام زنان و دختران مبارز و قهرمان نیز برده می شود. امروز در کنار نام شهید حسین فهمیده ، نام شهید سحاب خیام ، چهره پرحماسه دختر 12 ساله سوسنگردی که با همه وجود با دست خالی دشمن را به لابه و عجز درآورد ، می بینیم و نام وی باید آسمان دل بسیجیان و ملت ایران را روشن کند. مرد و زن ما ، دختر و پسر ما، پیر و جوان ما همه برای سربلندی ایران اسلامی ، تلاش و فداکاری می کنند.

سردار صفوی : محرک صدام خود در باتلاق عراق گیر کرده است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت : امریکا به عنوان محرک و حامی صدام ، خود اکنون در باتلاق عراق گیر کرده است. سیدیحیی صفوی در یادواره شهید فهمیده و 36هزار شهید دانش آموز افزود: صدام و آنها که میلیاردها دلار به او کمک کردند همچون شوروی که سلاحهایش عزیزان ما را به خون غلتاند صد تکه شد و امریکا که صدام را تحریک کرد ، اکنون خود در باتلاق عراق گیر کرده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها