مراسم فارغالتحصیلی و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی روز چهارشنبه با حضور حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۶۰۶

به گزارش ایسنا، در این مراسم همزمان با ورود فرمانده کل قوا به محل دانشگاه علوم انتظامی و میدان سان، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و ایشان ضمن حضور در محل یادمان شهدا و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
ایشان سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت الله خامنهای در این مراسم ضمن تبریک هفتهی نیروی انتظامی، برقراری نظم و امنیت در جامعه را مهمترین وظیفهی برشمردند و تاکید کردند: اقتدار در مقابل قانونشکنان و جنایتکاران و برخورد همراه با رافت و ادب با مردم باید سرلوحهی نیروی انتظامی قرار گیرد.
ایشان با اشاره به پیشرفتهای اخیر نیروی انتظامی به ویژه در زمینهی نظم و سازماندهی، آشنایی با شیوههای علمی و تعامل مناسب با مردم خاطرنشان کردند: نگرش صحیح به مقولهی نظم و امنیت، به همراه «برنامهریزی علمی»، «مدیریت قوی» و «کار بیوقفه»، نتایج درخشان بیشتری برای نیروی انتظامی و ملت ایران خواهد داشت.
فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید به مسیر تکاملی خود همچنان ادامه دهد، افزودند: انتظارات جامعه از این نیرو، قدرت و اقتدار، هوشمندی و پیچیدگی، سالم و امین بودن، سریع و به هنگام بودن، رعایت ادب و داشتن روحیهی بیان و تفاهم با مردم است.
حضرت آیت الله خامنهای با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از امنترین کشورهای دنیاست، حضور قدرتهای مداخلهگر در نقاط مختلف دنیا را، موجب بروز ناامنی مدنی، فرهنگی و اخلاقی دانستند و افزودند: ملت ایران مصمم است، با قدرت و عزم خود کشور را اداره و از نفوذ قدرتها جلوگیری کند و نیروی انتظامی نیز در این خصوص نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.
ایشان همچنین با اشاره به اوضاع تاسفبار عراق و فلسطین اشغالی و کشتار کودکان، زنان و انسانهای بیگناه به بهانهی مبارزه با تروریسم، تاکید کردند: این گونه اقدامات ضمن آن که تروریسم را ریشهکن نمیکند بلکه مقاومتهای مردم را افزایش میدهد و زمینهساز اقدامات خشونتبار در منطقه و جهان میشود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: تا زمانی که دنیا و سازمانهای بینالمللی در مقابل این جنایات سکوت کردهاند، نمیتوانند مدعی حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم باشند.
همچنین در این مراسم دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی سوگندنامه را قرائت کردند و در ادامه استادان، فرماندهان و رتبههای اول فارغالتحصیلان سردوشی و هدایای خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.
سرتیپ قالیباف فرماندهی نیروی انتظامی در ابتدای این مراسم با اشاره به وظیفهی قانونی این نیرو برای تامین امنیت مردم و برقراری نظم و انضباط اجتماعی گفت: تلاش برای افزایش دانش و تخصص نیروهای انتظامی در ردههای مختلف، تغییر ساختار نیروی انسانی، بومی ساختن آخرین تجربههای پلیس کشورهای دیگر، برخورد قاطع با تبهکاران، افزایش ارتباط با مردم و برخورد مناسب با آنان از جمله اقدامات نیروی انتظامی است.
سرتیپ دوم کاکویی فرمانده دانشگاه علوم انتظامی نیز ضمن ارایهی گزارش تحصیلی، ایجاد دانشکدههای تخصصی پلیس، برگزاری دورههای تخصصی و آموزشی برای فرماندهان و افسران، راهاندازی 27 گروه علمی و آموزشی و تدوین طرح جامع منش انتظامی را از جمله اقدامات انجام گرفته در دانشگاه علوم انتظامی برشمرد.
در این مراسم ضمن اجرای عملیات رزمی، عملیات ویژهی دستگیری سارقان و نجات گروگانها نیز انجام شد.
در این مراسم همچنین یگانهای مختلف نیروی انتظامی از مقابل فرماندهی کل قوا رژه رفتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها