با عرضه شدن DOOM 3 و پایان گرفتن این تب 4 ساله خیال بسیاری از استودیوهای بازی سازی هم مثل ما راحت شده است. هفته بعد از عرضه بازی ، استودیوهای دیگر هم خبر ساخته شدن شماره های جدید بازیهای معروف خود را دادند.
کد خبر: ۴۷۱۷۲
ظاهرا می دانستند که در آستانه وارد شدن DOOM 3 هرگونه خبری هر چقدر هم مهم باشد تحت الشعاع آن قرار خواهد گرفت. اولین و خوشحال کننده ترین خبر به طرفداران بازیهای نقش آفرینی مربوط است . به هرحال شاید برای بیشتر کسانی که اهل دوم و بازیهای اکشن اول شخص هستند این خبر چندان هیجان انگیز نباشد ولی چه بخواهند چه نخواهند بازی شبهای نوروینتر 2 در حال ساخته شدن است و این خبر می تواند یکی از مهیج ترین اخبار دنیای بازی سازی باشد. همان طور که حتما می دانید بازی شبهای نوروینتر یکی از برترین عنوان های بازیهای نقش آفرینی تابع قوانین DD است که یکی دوسال قبل توانست با موتور گرافیکی قدرتمند خودش انقلابی در بازیهای نقش آفرینی ایجاد کند. تا پیش از آن بیشتر بازیهای نقش آفرینی مشهور با گرافیک نه چندان جالب دو بعدی و هم ارتفاع (Isometric) ساخته می شدند اما پس از عرضه شدن شبهای نوروینتر دیدیم که می توان یک بازی نقش آفرینی سه بعدی با کیفیت گرافیکی بسیار بالا و روند بازی عالی هم ساخت . پس از آن دنباله روهای بسیار موفقی مانند جنگ ستارگان : شوالیه های جمهوری قدیم (Star Wars: Knights of the old Republic) با استفاده از این موتور توانستند بازیهای نقش آفرینی بسیار موفقی طراحی کنند. این بازی نیز به وسیله تهیه کنندگان شبهای نوروینتر که استودیوی بایوویر(Bioware) نام دارند ساخته شد و بهترین بازی نقش آفرینی ، برترین بازی ایکس باکس و دومین بازی برتر سال 2004 رایانه های شخصی شناخته شد.هفته پیش آتاری و بایوویر رسما شروع پروژه شبهای نوروینتر 2را اعلام کردند. دو ماه پیش هم خبر آغاز پروژه جنگ ستارگان : شوالیه های جمهوری قدیم 2 اعلام شد اما با کمال تعجب دیدیم نام استودیوی آبسیدین (Obsidian) به جای بایوویر به عنوان طراح بازی اعلام شد.شبهای نوروینتر 2نیز ظاهرا به وسیله آبسیدین طراحی خواهد شد و این که چرا بایوویر خودش از پروژه های چنین موفقی کنار کشیده هنوز مشخص نیست ولی طبق اعلام آتاری ، بایوویر مستقیما بر پروژه شبهای نوروینتر 2 نظارت دارد و به طراحان آبسیدین در استفاده از موتور گرافیکی انحصاری خودشان که آرورا(Aurora) نام دارد ، کمک می کند اما جا دارد اینجا کمی هم از گروه تازه کار آبسیدین بگوییم که چندان هم تازه کار نیستند. اگر از طرفداران بازیهای نقش آفرینی باشید حتما شاهکارهای این ژانر ، یعنی دروازه بالدور(Baldure's Gate) و آیس ویند دیل (Ice Wind Dale) را می شناسید و از فاجعه منحل شدن استودیوی Black Isle که طراح این دو بازی بود خبر دارید. باید بگوییم بسیاری از مهره های اصلی این استودیو هم اکنون در آبسیدین مشغول کار هستند و با همکاری چند تازه کار ، تجربیات خودشان را در ساختن بازی نقش آفرینی دوباره به کار می گیرند. این موضوع در حقیقت به منزله همکاری و ترکیب دو گروه بسیار مشهور طراح بازیهای نقش آفرینی است و انتظار داریم شماره دوم از بازی نوروینتر بازی بسیار موفقی باشد. تا آنجا که فهمیدیم , قرار نیست بازی ربطی به شماره اول داشته باشد. به گفته سازنده ها دیگر طراحی بسته های مکمل سودی ندارند. چون بازی کننده ها در پایان بسته مکمل دوم حتما به درجه های بالاتر از 30 رسیده اند و این یعنی هر کدام از آنها قدرت ها و توانایی های بسیار زیادی دارند. به این ترتیب بسته مکمل جدید باید بسیار مشکل باشد و این به کیفیت بازی صدمه خواهد زد. یکی از خصوصیات بسیار عالی شماره اول شبهای نوروینتر قابلیت چند نفره شدن آن بود که لذت بازی را دوچندان می کرد. هنوز گروههای بازی کننده شبهای نوروینتر یکی از بزرگترین گروههای بازیهای چند نفره را تشکیل می دهند. شبهای نوروینتر را می توانید براحتی از طریق مودم و بدون اتصال به اینترنت در خانه نیز بازی کنید و احتیاجی به کارت شبکه ندارد. قابلیت های چندنفره شماره دوم نیز قرار است تقویت بشوند. هنوز هیچ تاریخی برای عرضه بازی اعلام نشده ولی آتاری اعلام کرده زمانی در نیمه اول سال 2005 خواهد بود.

سید طه رسولی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها