خبرگزاری فرانسه از ولینگتون به نقل از اظهارات وزیر خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران گزارش داد: در صورتی که اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند ، تهران تلافی خواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۹۰۲

وی پس از دیدار با هلن کلارک نخست وزیر و فیل گوف وزیر خارجه نیوزیلند همچنین تصریح کرد: داشتن فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز حق مشروع ماست.

زمان زیاد

خبرگزاری ها دیروز سفر خرازی به نیوزلند و دیدارهای رسمی وی با مقامات رسمی این کشور را مهم توصیف کردند و به نقل از کلارک ، نخست وزیر نیوزیلند نوشتند: پرونده ایران در آژانس زمان زیادی را صرف خود کرده است . گفتنی است ، نیوزلند یکی از 18 کشور عضو شورای حکام آژانس بوده و این شورا در نشست 13 سپتامبر (دوشنبه 23شهریور) با دریافت گزارش تهران از فعالیت هسته ای خود و همچنین گزارش محمد البرادعی مدیر کل آژانس ، قرار است پرونده هسته ای ایران را بررسی کند.

اطمینان به رهبران ایران

هلن کلارک ، نخست وزیر نیوزیلند پس از دیدار با کمال خرازی به خبرنگاران گفت : ما گفتگوهایی در سطح دیپلماتیک با ایران درباره برنامه هسته ای تهران داشتیم و آگاهیم که رهبران ارشد ایران اطمینان داده اند هدف آنان تنها توسعه برنامه هسته ای برای مقاصد صلح آمیز است.

بهانه

خرازی در جریان سفر 2روزه خود به نیوزیلند به روزنامه دومینیون گفت : امریکا با متهم کردن تهران به دنبال دلیلی برای اقدام علیه ایران است.

تکذیب پنهانکاری

وزیر خارجه کشورمان در جریان مذاکرات خود با همتای زلاندنویی خود نیز گفت : جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه در صدد نیست عملیات و اقدامات پنهانی در زمینه هسته ای داشته باشد. وزیر خارجه زلاندنو نیز در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با خرازی اظهار امیدواری کرد امضای پروتکل الحاقی توسط مجلس جدید در ایران تصویب شود. خرازی دیروز در ادامه سفرهای خود ، زلاندنو را به مقصد فیلیپین ترک و در مسیر خود (به مانیل) با وزیر خارجه سنگاپور نیز دیدار و گفتگو کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها