بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع انبوه مردم همدان ، نکاتی پرمحتوا، کلیدی و در عین حال آموزنده به اذهان متبادر می سازد.
کد خبر: ۴۴۰۱۹
نخستین نکته به روند برگشت ناپذیر مسیر توسعه کشور از طریق همدلی و همکاری متقابل قوای سه گانه و مردم اشاره دارد که اهمیت شایسته ای در فحوای کلام رهبری دارد.
به یقین ، این مسیر، به موازات تدوین و تصویب سند چشم انداز 20 ساله ایران و تکلیف مسوولان در سطح قوای سه گانه به توزیع ظرفیت های اجرایی آن ، فردایی روشن و سرافرازانه برای کشورمان رقم خواهد زد.
چنین فردایی ، بویژه با در نظر گرفتن تلاشهای پیگیرانه مردم و عزم آنان برای دستیابی به جایگاهی ارزنده ، در دنیای کنونی ، چندان هم دست نیافتنی نیست.
کافی است که «سرمایه های عظیم معنوی و اجتماعی و باورهای عمیق مردم به عنوان پشتوانه اصلی» در همه صحنه ها تجلی یابد تا امکان محقق شدن آن فردای تابناک میسر گردد.
و اما اشاره رهبر انقلاب به ضرورت حمایت از تولیدات داخلی ، خود سرمنشاء پیدایش پشتوانه و طرز تفکر مبارک و نوینی در بنگاه های اقتصادی ، صنفی و تولیدی کشوربرای بهره گیری کامل از امکانات به منظور حفظ و ارتقا و تعالی بخشی به استانداردهای تولید و پاسخگویی به نیازهای متنوع داخلی خواهد بود.
چنین اندرزی، آن هم از سوی بالاترین مقام نظام ، مبرم ترین نیاز امروز جامعه ما بوده که در فرازی بسیار مناسب، اقتصاد داخلی را از ورطه ای ویرانگر و هلاک انگیز نجات می دهد.
نکته محوری دیگر به سوءاستفاده از قدرت برای دستیابی به ثروتهای بادآورده مربوط می شود که درتعاملات سیاسی امروز و در عرصه مناسبات موجود میان جناحها، اهمیت ویژه ای دارد.
بی شک ، این آموزه عبرت آموز، خطاب به همه آنانی گفته شده است که صرف نظراز تعلقات جناحی و گروهی شان در نردبان قدرت ، جایگاهی را احراز کردند و چه بسا، در اثر وسوسه ها ، به انباشت نامشروع ثروت و سرمایه روی آوردند.
این تحذیر و هشیار باش ، باید زنگ خطر را در دل اسیران وسوسه های شیطانی به صدا درآورد و آنان را از تعقیب این رویه مذموم پرهیزدهد.
اشاره دیگر رهبر انقلاب به تبلیغات وارونه محافل بدخواه و استکباری است و از جمله تبلیغ حاکمیت دوگانه در کشور است که متاسفانه در چند سال گذشته عده ای را به دنبال خود کشانیده بود.
اکنون روشن شده است این تبلیغات ، ظرفیت های علمی ، تحقیقاتی و توانمندی ها و شایستگی های ایرانیان مستعد و کارآزموده را هدف قرار داده است.
بدیهی است این توانمندی ها که در حال حاضر به نقطه اوج سرافرازی و کامیابی علمی و آکادمیک دست یافته است ، مظهر غرور و افتخار ملی مردم و کشور است و به همین دلیل ، هشدار رهبری انقلاب در مورد تعرض به منافع علمی ، انسانی و فناوری ایران ، باید مورد توجه بدخواهان قرار گیرد.
فراز هایی که بالا ترین مقام نظام جمهوری اسلامی ، عزتمندانه از دستاوردهای علمی فرزندان این آب و خاک دفاع می کرد و دشمنان را از عاقبت اندیشه های ناروا تحذیرمی داد ، غرور و عزت ملی را تقویت می کرد و از عزم استوار این ملت برای دستیابی به حق و شایستگی خود در سطح جهانی خبر می داد.
این بیانات ، بی شک سرفصل نو و معتبری را در حیات سیاسی کشور و پیمودن مسیر سرافرازی ، پیشرفت و آبادانی کشورمان خواهد گشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها