دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با همتای روسی خود گفت: ایران به برخورداری از تکنولوژی صلح آمیز هسته ای مصمم است.
کد خبر: ۴۴۰۱۷
به گزارش ایسنا، حسن روحانی با تاکید بر پایبندی ایران به NPT، همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی و موافقت نامه پادمان و اجرای موقت پروتکل الحاقی افزود: این سیاست قوی ترین و کامل ترین علامت ایران به جامعه جهانی درباره صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای تهران است.
وی اجرای موفق پروژه نیروگاه بوشهر را نماد روابط تکنولوژیک دانست و تصریح کرد: ایران خواستار حل وفصل مسائل باقیمانده و اجرای سریع پروژه مذکور است.
وی با اشاره به اهمیت رژیم حقوقی دریای خزر گفت: حل وفصل هر چه سریع تر رژیم حقوقی دریای خزر و توافق کشورهای ساحلی در این زمینه در ثبات و امنیت منطقه ای تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاشهای ناتو برای حضور در منطقه این حضور را مغایر منافع منطقه و موجب بی ثباتی دانست و همکاری های امنیتی کشورهای ساحلی دریای خزر را بسیار مهم خواند.
وی اجلاس های مشترک شورای امنیت ملی کشورهای ساحلی دریای خزر را ابزار موثری برای تحقق همکاری های مشترک و جمعی کشورهای منطقه برای تامین صلح ، ثبات و امنیت منطقه خواند.
ایوانف ، دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این دیدار گفت: روابط سیاسی تهران مسکو باید در جهت منافع ملی دو کشور در سطح منطقه ای و جهانی گسترش یابد.
ایوانف در خصوص نیروگاه بوشهر اظهار کرد: عملیات ساختمانی این نیروگاه تا پایان سال 2005 و بهره برداری از آن در سال 2006 تحقق می یابد.


دبیر شورای امنیت روسیه در دیدار با حدادعادل:
فاز دوم نیروگاه هسته ای بوشهربا جدیت دنبال می شود
دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به این که استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای حق تمامی کشورهاست ، گفت: برنامه مشارکت شرکتهای روسی در فاز دوم نیروگاه هسته ای بوشهر با جدیت در حال بررسی است.
ایگور ایوانف ، مسائلی مانند مبارزه با تروریسم و مواد مخدر را از جمله مسائل مشترک 2 کشور توصیف کرد و خواستار همکاری بیشتر مقامات مسوول ایران و روسیه در این زمینه شد.
وی با محکوم دانستن حضور نیروهای بیگانه درمنطقه ، اظهار امیدواری کرد که با گسترش و استمرار اجلاس منطقه ای ، مسائل موجود در منطقه حل شود و شاهد نیروهای فرامنطقه ای نباشیم.
دکتر حدادعادل نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی و جغرافیایی 2 کشور و نیز تحولات به وجود آمده در 3 دهه اخیر گفت: آغاز به کار همزمان مجلس هفتم ایران و دومای چهارم روسیه را به فال نیک گرفتیم و امیدواریم با استمرار رفت و آمد مقامات پارلمانی و فعالیت گروه های دوستی پارلمانی 2 کشور، شاهد افقهای نوینی در مناسبات فی مابین باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها