سخنگوی دولت اعم کرد: ستاد عالی پیشگیری و مدیریت بحران حوادث غیرمترقبه کشور با عضویت وزیران کشور ، مسکن و شهرسازی ، دفاع ، ستاد کل نیروهای مسلح ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی
کد خبر: ۴۳۶۰۹
، صداوسیما و جمعیت هلال احمر زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد.
وی تاکید کرد: با توجه به تنفیذ رهبر معظم انقلاب و اجازه ایشان برای تشکیل این ستاد تمامی نهادها و دستگاههای دولتی و دستگاههای تحت پوشش قوای سه گانه، نیروهای مسلح و نهادهای زیرنظر رهبر معظم انقلاب موظف به همکاری و اجرای دستورات این ستاد هستند.

اصول سیاست خارجی ایران تامین منافع ملی است

رمضان زاده گفت: تمام اصول سیاست خارجی برای تامین منافع ملی تدوین شده است و در این چارچوب به کسی اجازه داده نمی شود خدشه ای به آن وارد کند. به گزارش ایسنا ، عبدالله رمضانزاده در جمع خبرنگاران افزود: ایران بدون هیچ شک و شبهه ای از تمامیت ارضی خود دفاع می کند.

وزارت راه در حال رفع موانع
راه اندازی فرودگاه امام (ره) است

وی درباره بحث فرودگاه امام (ره) و نتایج بررسی کمیته رسیدگی به این موضوع نیز اظهار کرد: در تاریخی که اولین پرواز به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شد ، دولت آمادگی کامل خود را برای راه اندازی فرودگاه و عملیاتی کردن آن اعلام کرد اما با توجه به وقایعی که رخ داد و دخالتهای غیر مسوولانه ای که انجام شد ، مساله بازگشایی مجدد فرودگاه با موانعی رو به رو شد که وزارت راه در حال رفع آن است.

از واگذاری قدرت به مردم عراق استقبال می کنیم

سخنگوی دولت ، همچنین درباره انتقال قدرت در عراق ، گفت: نظر رسمی دولت ایران درباره مسائل عراق بر این اساس است که ما از هر گامی در جهت واگذاری امور عراق به دست اکثریت مردم آن و رفع اشکال از کشور همسایه خود استقبال می کنیم و امیدواریم این گام نیز در همین جهت باشد و بتواند به رفع اشغال و استقرار نظام مبتنی بر رای و خواسته مردم عراق در این کشور کمک کند.

امیدواریم گرایش های سیاسی در نقد
برنامه چهارم توسعه موثر نباشد

همچنین رمضانزاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر رایزنی دولت با مجلس برای رسیدگی به لایحه برنامه چهارم و پس گرفتن این لایحه در صورت تغییرات فراوان در آن، گفت: ما طی یک دوره حداقل 2 سال و نیم ، با تشکیل جلسات کارشناسی و با استفاده از نظر صاحبنظران اقتصادی که دارای دیدگاه توسعه ای در کشور بودند ، برنامه ای را منطبق بر چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند ، تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم. طبیعتا آنچه دولت از آن دفاع می کند ، برنامه یا لایحه تصویب شده در دولت است و ما بر این باوریم که برای توسعه کشور و برای عقب نماندن از قافله توسعه دنیا به چنین برنامه ای نیازمندیم و در این برنامه نیازهای حداقل پنجساله آینده کشور را بر اساس واقعیت های موجود و انتظارات جامعه پیش بینی کردیم. وی افزود: البته دیدگاه های مخالفی هم در دولت وجود داشت ، ما بر این باوریم که با استفاده از تجربیات ، نظرات و کار کارشناسی انجام شده توانسته ایم در حد خود بهترین برنامه را برای توسعه کشور ارائه کنیم.

افزایش 5/15 درصدی مستمری بازنشستگان

وی تصویب افزایش 5/15 درصدی مستمری بازنشستگان ، از کار افتادگان و مستمری بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی سراسر کشور نسبت به سال 82 را دیگر مصوبه هیات دولت عنوان کرد و ادامه داد: دیگر مصوبه هیات وزیران درباره ایجاد 58 شهرک صنعتی در 25 استان کشور است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها