به گزارش ایسنا ، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رییس و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده علوم حدیث با اشاره به اهمیت کلام اهلبیت علیهمالسلام و لزوم شناخت
کد خبر: ۴۳۶۰۴
ابعاد مختلف احادیث ، افزودند: پیامبر اکرم (ص) در حدیث معروف ثقلین ، کلام خدا و عترت را به عنوان یادگار خود تا روز قیامت معرفی میکنند، که نشاندهنده اهمیت و اعتبار کلمات اهل بیت علیهم السلام است.
ایشان خاطرنشان کردند: با توجه به ابعاد گسترده احادیث از جمله احادیث حکم و آداب ، احادیث فقهی و احادیث تاریخ زندگی ائمه علیهم السلام ، لازم است آشنایی و تحقیق علمی در خصوص ابعاد مختلف احادیث به صورت تخصصی در مراکز علمی و حوزههای علمیه انجام گیرد.

rahbar1

مقام معظم رهبری ، تهذیب احادیث و شناسایی و تفکیک احادیث تحریف شده و ضعیف از احادیث صحیح را یکی از وظایف مهم مراکز علمی و حوزهها برشمردند.
حضرت آیتالله خامنهای همچنین از تلاشهای حجتالاسلاموالمسلمین ریشهری رییس دانشکده علوم حدیث به دلیل راهاندازی این مرکز علمی تخصصی تشکر و قدردانی کردند.

rahbar2

در این دیدار پیش از سخنان مقام معظم رهبری ، حجتالاسلام والمسلمین ریشهری رییس دانشکده علوم حدیث ، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های علمی این دانشکده ، گفت: با توجه به اینکه در گذشته یک مرکز علمی تخصصی برای تحقیق درباره احادیث اهل بیت علیهمالاسلام وجود نداشت ، بعد از شکلگیری و تأسیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث ، این دانشکده راهاندازی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها